-
Data: 2018-08-09 07:59:25
Temat: Re: Drive by wire
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):
> Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
> na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
> to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
> sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
> pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
> a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
> przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?
Mozliwosc zaimplementowania tempomatu, TCS, moze i ESP ?
Dalej idac ... jak w gazniku otwarles gwaltownie przepustnice, to
zaczynalo benzyny brakowac w mieszance. Problem rozwiazano dodajac
pompke, ktora wtryskiwala dodatkowa porcje paliwa.
Potem pojawily sie gazniki dwugardzielowe, gdzie druga przepustnica
byla sterowana podcisnieniem. Albo taki gaznik Motorcraft gdzie byla
dodatkowa przepustnica - toz to komputer byl (analogowy).
Moze po prostu dobre sterowanie silnikiem wymaga dopasowania otwarcia
przepustnicy do obrotow i obciazenia silnika ?
Choc jak tak sobie pomysle - problemy z benzyna nie powinny dotyczyc
wtryskow elektronicznych. A co zlego jest w przepustnicy otwartej na
maksa ?
A moze po prostu linka za droga jest ? :-)
I tak jeszcze czasem sobie mysle ... moje auto nawet nie wiem ile moze
maksymalnie, ponad 200km/h. Sterowac predkoscia precyzyjnie za pomoca
stopy ... trzeba by milimetrowa dokladnosc miec.
Moze tam juz jakis ambitniejszy algorytm sterowania zaszyty,
niepozycyjny, w sensie: pedal do podlogi - moc maksymalna, pedal wraca
do zakresu 40-60% - utrzymuj predkosc, lekkie wcisniecie - powolny
wzrost predkosci ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.08.18 10:15 viktorius
- 09.08.18 12:33 z
- 09.08.18 14:13 Pszemol
- 09.08.18 14:15 viktorius
- 09.08.18 18:00 kk
- 09.08.18 22:12 Lewis
- 09.08.18 22:26 m4rkiz
- 10.08.18 03:02 Tomasz Pyra
- 10.08.18 04:48 Pszemol
- 10.08.18 09:33 Tomasz Pyra
- 11.08.18 02:53 Pszemol
- 11.08.18 14:53 J.F.
- 11.08.18 18:57 Pszemol
- 11.08.18 18:59 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=