eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrive by wire › Re: Drive by wire
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs
    4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
    r01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Drive by wire
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <pkfu9m$i7s$1@dont-email.me>
    Date: Thu, 9 Aug 2018 07:59:25 +0200
    Message-ID: <147yz2cmxpx0$.10wb0m7ang92y$.dlg@40tude.net>
    Lines: 35
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1533794365 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 685 82.143.187.50:60975
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2407
    X-Received-Body-CRC: 1455582502
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2637745
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
    > na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
    > to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
    > sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
    > pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
    > a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
    > przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?

    Mozliwosc zaimplementowania tempomatu, TCS, moze i ESP ?

    Dalej idac ... jak w gazniku otwarles gwaltownie przepustnice, to
    zaczynalo benzyny brakowac w mieszance. Problem rozwiazano dodajac
    pompke, ktora wtryskiwala dodatkowa porcje paliwa.
    Potem pojawily sie gazniki dwugardzielowe, gdzie druga przepustnica
    byla sterowana podcisnieniem. Albo taki gaznik Motorcraft gdzie byla
    dodatkowa przepustnica - toz to komputer byl (analogowy).
    Moze po prostu dobre sterowanie silnikiem wymaga dopasowania otwarcia
    przepustnicy do obrotow i obciazenia silnika ?

    Choc jak tak sobie pomysle - problemy z benzyna nie powinny dotyczyc
    wtryskow elektronicznych. A co zlego jest w przepustnicy otwartej na
    maksa ?

    A moze po prostu linka za droga jest ? :-)

    I tak jeszcze czasem sobie mysle ... moje auto nawet nie wiem ile moze
    maksymalnie, ponad 200km/h. Sterowac predkoscia precyzyjnie za pomoca
    stopy ... trzeba by milimetrowa dokladnosc miec.
    Moze tam juz jakis ambitniejszy algorytm sterowania zaszyty,
    niepozycyjny, w sensie: pedal do podlogi - moc maksymalna, pedal wraca
    do zakresu 40-60% - utrzymuj predkosc, lekkie wcisniecie - powolny
    wzrost predkosci ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: