eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrive by wire › Re: Drive by wire
  • Data: 2018-08-09 10:15:15
    Temat: Re: Drive by wire
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-08-09 o 01:27, Pszemol pisze:
    > Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
    > na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
    > to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
    > sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
    > pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
    > a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
    > przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?


    ASR - odejmie gazu, żebyś ruszył na śliskim nawet z pedałem w podłodze.
    ESP - pewnie też w jakiś tam sposób interweniuje w obroty silnika gdy
    lecisz bokiem z pedałem gazu w podłodze.
    Systemy automatycznego parkowania - teoretycznie zostawiono możliwość
    regulacji obrotów silnika użytkownikowi. Ale znów, jak się user zapomni
    i za mocno naciśnie, to komp to zweryfikuje.

    Regulacja wolnych obrotów główną przepustnicą - możliwość eliminacji
    silnika krokowego, czasem mocno newralgicznego elementu.

    Zamiast odcinać zapłon przy za wysokich obrotach, po prostu domknie
    przepustnicę.

    Generalnie to teraz komputer może mieć w dupie jak mocno naciskasz pedał
    gazu. On będzie wiedział lepiej, czasem dla twojego dobra, czasem dla
    dobra silnika.


    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: