eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrive by wire › Re: Drive by wire
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.65!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drive by wire
    Date: Thu, 9 Aug 2018 10:15:15 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <pkgt6j$i6b$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    References: <pkfu9m$i7s$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 91.230.58.65
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 9 Aug 2018 08:15:15 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.65"; logging-data="18635";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <pkfu9m$i7s$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2637759
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-08-09 o 01:27, Pszemol pisze:
    > Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
    > na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
    > to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
    > sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
    > pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
    > a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
    > przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?


    ASR - odejmie gazu, żebyś ruszył na śliskim nawet z pedałem w podłodze.
    ESP - pewnie też w jakiś tam sposób interweniuje w obroty silnika gdy
    lecisz bokiem z pedałem gazu w podłodze.
    Systemy automatycznego parkowania - teoretycznie zostawiono możliwość
    regulacji obrotów silnika użytkownikowi. Ale znów, jak się user zapomni
    i za mocno naciśnie, to komp to zweryfikuje.

    Regulacja wolnych obrotów główną przepustnicą - możliwość eliminacji
    silnika krokowego, czasem mocno newralgicznego elementu.

    Zamiast odcinać zapłon przy za wysokich obrotach, po prostu domknie
    przepustnicę.

    Generalnie to teraz komputer może mieć w dupie jak mocno naciskasz pedał
    gazu. On będzie wiedział lepiej, czasem dla twojego dobra, czasem dla
    dobra silnika.


    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: