eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaDźwig › Re: Dźwig
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!news.roellig-ltd.de!open-news-network.org!border2.nntp.am
    s1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
    da.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Dźwig
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <3...@g...com>
    <55bfc22b$0$8377$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <55c0374f$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 4 Aug 2015 23:05:46 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.1.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <9...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <55c1292b$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: apn-31-2-60-30.dynamic.gprs.plus.pl
    X-Trace: 1438722347 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8382 31.2.60.30:56969
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:34815
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04-08-15 o 09:50, Konrad Anikiel pisze:
    > W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 05:53:53 UTC+2 użytkownik WM napisał:
    >> W dniu 2015-08-03 o 22:26, Konrad Anikiel pisze:
    >>
    >>>
    >>> Zaczęli spieprzać z barki jak to przęsło zaczęło się obracać.
    >>> Chyba raczej miało iść prosto.
    >>>
    >>
    >> Dzwigi zamiast na lądzie, ustawili na plywajacych barkach. Barki
    >> raczej kiepsko przenosza momenty obrotowe. Jeden operator dzwigu
    >> zauwazyl przechyl i chcial wycofac, stad obrot.
    >>
    >>
    >> Jest opis zdarzenia: http://www.bbc.com/news/world-europe-33762806
    >> Przenoszony byl element remontowanego mostu.
    >>
    >
    > Widziałem ten artykuł w BBC, ale on niestety niczego nie wnosi od
    > strony technicznej. Chyba masz rację, katastrofa mogła być
    > spowodowana nie brakiem koordynacji obrotu dźwigów, a
    > niekontrolowanym przechyłem tego dalszego. Chociaż na 100% to tego
    > tak dobrze nie widać po samych dźwigach. Lepiej po ruchu przęsła:
    > obrocie, przechyle i w końcu uderzeniach w co tam trafił. Te barki
    > wydają się być szasowane w miarę jak ładunek sie przesuwa (bliższa,
    > pomimo że w pierwszych 25 sekundach obciąża się połową ciężaru
    > przęsła, nie zagłębia się w wodzie ani trochę), może nawaliły pompy
    > balastu i ktoś w porę nie przerwał akcji.
    >

    Żuraw ma przeciwwagę. Pomimo tego, że ciężar się przemieszcza, to środek
    ciężkości już nie tak bardzo :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: