  • Data: 2018-05-10 02:47:27
    Temat: Re: Film poklatkowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-05-09, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > No normalnie, jak się robi animację w zwolnionym tempie, to jest wiele
    > możliwości zrobienia przejść. Film ma np. 25 albo 30 itp.
    > klatek/sekundę, a materiał ma np. 1 kl/s albo mniej. Robi się np. tak,
    > że właściwe zdjęcie jest przez połowę czasu (0,5 s - kilkanaście klatek
    > filmu), następnie zdjęcie powoli zamienia się w następne (kolejne 0,5 s)
    > itd.

    No to wygląda jak morfowanie/blendowanie. Z takim czymś to sie często
    borykam w nieco innej sytuacji gdy mam zrobiony film np. 24kl/s i chcę
    to zamienić na 25kl/s.

    > To dość podstawowa technika tak w ogóle, praktycznie zawsze robimy coś
    > takiego, jeśli serię zdjęć chcemy zamienić w film. Chyba każdy program
    > do nieliniowego montażu ma takich efektów na pęczki (chociaż te
    > najprostsze mogą być tu najlepsze).

    Nadal nie wykluczone, ze czegoś nie rozumiem, ale generalnie nie mam za
    dużo doświadczenia z robieniem filmów poklatkowych z kilkudziesięciu
    klatek. To co zwykle robię to dostosowuję częstotliwość robienia zdjęć
    do planowanej dynamiki zmian (o ile się da) i długości filmu.
    Przykładowo, chodzą mi w tej chwili 3 aparaty "pogodowe", które generuje
    4-5tys zdjęć dziennie, każdy. To sie przekłada na te 3 min filmu,
    25kl/s.

    > Google "telecine". Nie żebym dokładnie to tu proponował, ale zasada jest
    > podobna.

    I to sie robi takim zwykłym 2:2, 2:3 puldown i daje to zadowalające efekty?

    > Zakładam, że tych zdjęć jest mniej niż myślisz i że różnice między nimi
    > są bardzo duże (zarówno w samej roślinie, jak i w warunkach ich
    > wykonania, kątach itd). Dlatego zaproponowałem ujednolicenie sceny
    > np. w GIMPie (bardzo łatwe przy takiej liczbie zdjęć, i efekty powinny
    > być bardzo przyzwoite). Oczywiście moje założenia mogą być mylne, autor
    > może wyjaśnić szczegóły.
    >
    > Stabilizacja nie ma tu żadnego zastosowania, poza eliminacją poruszeń.

    No jeśli to jest morfowanie-blendowanie to ok, rozumiem.

    --
    Marcin