  • Data: 2018-11-04 12:45:29
    Temat: Re: Filozoficznie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 19:52:02 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Zwyczajnie, kiedyś aby coś zrobić, trzeba było miec minimum wiedzy jak
    > to coś funkcjonuje - komputery sztandarowym przykładem. Dziś w wielu
    > przypadkach nie trzeba, a nie robi się nic, aby ludzi zachęcić do
    > jakiegokolwiek przekrojowego zrozumienia tematu.
    >
    > Tacy ludzie potrafią się poruszać w najlepszym wypadku na pewnym wąskim
    > poziomie abstrakcji i opierac się w najprostszych spraeach o
    > specjalistów w rodzaju sprzedawców agd rtv.
    >
    > Co gorsza, w krajach zamożniejszych podstawowa wiedza i umiejętności
    > techniczne zeszły wręcz do kategorii nieporządanych bo kojarzonych z
> [...]

    Ja trochę inaczej to widzę. Za komuny w Polsce każdy umiał naprawić Malucha, bo
    musiał. Dzisiaj nikt nie musi, więc nikt nie umie. Znam kraje w których generalne
    uwarunkowania wytworzyły sytuację w której mało kto wie jak podnieść pokrywę silnika
    w swoim samochodzie. A w innych miejscach musisz taksówkarzowi dokładnie powiedzieć
    którędy ma jechać, bo wszyscy tak robią- nie ufają w jego zdolność znalezienia
    najlepszej trasy. To się okresowo zmienia. Dzisiaj żeby zdrowo się odżywiać, musisz
    mieć encyklopedię w głowie. Jakich składników ma nie być, jakie mają być, czego
    więcej, czego mniej itd. Inaczej wykończysz się w młodym wieku, nie dożyjesz
    osiemdziesiątki, podczas gdy inni będą jeszcze balować w wieku stu dwudziestu. Albo
    popatrz co pięć lat temu napisał Piketty: jak nie zajmiesz się obrotem kapitału, to
    zdechniesz z głodu, bo w przemyśle nie ma żadnej przyszłości. Już dziś profity
    rentierskie są dwa razy wyższe od PKB. Znowu wiedza, znowu trzeba się uczyć nowego
    porządku świata. To się nigdy nie skończy. Kiedy rozepnie się pasa pół, kiedy zapomni
    się ból, wojnę kolejną i nową w zanadrzu jakiś ma inny król :-)