  • Data: 2018-11-06 04:23:37
    Temat: Re: Filozoficznie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-04, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > A to kolejny argument że nie jest tak źle. Producenci samochodów,
    > telefonów, laptopów, A teraz już i sprzętów AGD, używają coraz
    > bardziej wymyślnych sztuczek żeby utrudnić bąć uniemożliwić
    > nieautoryzowane naprawy przez użytkownika, lub pokątnego naprawiacza.
    > Znaczy że wiedza wsród użytkowników wykracza poza poziom bezpieczny
    > dla producentów. W desperacji muszą oni posuwać się do kroków
    > nielegalnych (w ocenie np. Komisji Europejskiej) takiej jak
    > bundlowanie produktów, czy wręcz planned obsolescence.

    Zeszło to wszystko zresztą też do poziomu, na który było juz tyle
    narzekań i 20 lat temu - wymiany całych modułów. Ale też jest to wtórne
    nakręcanie patlogii, bo urabia się przekonanie, że pewnych rzeczy się
    nie naprawia. Zacinał mi się tłok przy hamulcach. Mój mechanik, chciał
    wymienić na używany (cały moduł). Dla mnie to było pół godziny roboty,
    rozebrać, oczyścić, naładowac smaru. Do dziś nie wiem dlaczego tego nie
    chciał zrobić, bo facet był rozsądny. Może się bał, że jak zacznie przy
    tym grzebać i cos się stanie to się na nim skrupi? Bo nie naprawia się
    takich rzeczy?

    --
    Marcin