  • Data: 2018-11-06 04:09:25
    Temat: Re: Filozoficznie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-04, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Ja trochę inaczej to widzę. Za komuny w Polsce każdy umiał naprawić
    > Malucha, bo musiał. Dzisiaj nikt nie musi, więc nikt nie umie. Znam

    Ale czy to dobrze? To MZ powoduje zanik pewnych przydatnych
    umiejętności. Nikt nie musi naprawiać samemu takiego malucha, ale to że
    już nie wie jak to zrobić (ściślej - jak się za to zabrać) ma określone
    konsekwencje. Przecież nie chodzi o tego Malucha, a pewien zasób
    technicznych umiejętności.

    > kraje w których generalne uwarunkowania wytworzyły sytuację w której
    > mało kto wie jak podnieść pokrywę silnika w swoim samochodzie. A w
    > innych miejscach musisz taksówkarzowi dokładnie powiedzieć którędy ma
    > jechać, bo wszyscy tak robią- nie ufają w jego zdolność znalezienia
    > najlepszej trasy. To się okresowo zmienia. Dzisiaj żeby zdrowo się

    Aha, dokładnie. Ale ponownie, czy to dobrze i czy tak muiało się stać?
    No i czy jest to skutek czy jest to przyczyna? :)

> [...]
    > być, jakie mają być, czego więcej, czego mniej itd. Inaczej
    > wykończysz się w młodym wieku, nie dożyjesz osiemdziesiątki, podczas
    > gdy inni będą jeszcze balować w wieku stu dwudziestu. Albo popatrz co
    > pięć lat temu napisał Piketty: jak nie zajmiesz się obrotem kapitału,
    > to zdechniesz z głodu, bo w przemyśle nie ma żadnej przyszłości. Już
    > dziś profity rentierskie są dwa razy wyższe od PKB. Znowu wiedza,
    > znowu trzeba się uczyć nowego porządku świata. To się nigdy nie
    > skończy. Kiedy rozepnie się pasa pół, kiedy zapomni się ból, wojnę
    > kolejną i nową w zanadrzu jakiś ma inny król :-)

    To jest dobra ilustracja, że wielodziedzinowo się tego i tak nie
    ogarnie, ale mam cały czas spore wątpliwości, czy to aby pozytywny
    trend to hodowanie pokoleń technicznych debili. Jednak cały czas, świat
    w którym się poruszamy jest pi raz drzwi mechanistyczny i wzywanie
    specjalisty do wymiany żarówki czy przyklejenia kawałka drewna wydaje
    się patologią.

    --
    Marcin