  • Data: 2018-07-10 23:29:13
    Temat: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kiedy kupowałem fotelik, kosztował 1/5 wartości mojego auta. Tylko jakie to ma
    znaczenie? Dla mnie miał być bezpieczny i to było jedyne kryterium.
    W 99,99% przypadkach nie ma znaczenia, w jakim foteliku podróżuje dziecko, chodzi
    dokładnie o ten moment, którego nikt nie planuje i nie chce. Wtedy ma znaczenie w
    czym siedzi dziecko.
    Ja też, kiedy byłem dzieckiem, wożony byłem bez fotelika i żyję. Tylko miałem na tyle
    szczęścia, że nie uczestniczyłem w żadnym wypadku. Wtedy mógłbym być częścią tej
    statystyki z ofiarami. Swojemu dziecku, jako rodzic, chcę zapewnić maksimum
    bezpieczeństwa. Świadomie wybierałem fotelik, mierząc go do auta i dziecka. A ADAC
    jest OK, tylko ich gwiazdki czasem są niemiarodajne, bo ocenia się również ergonomię,
    łatwość czyszczenia tapicerki itp. Szwedzki Test Plus ocenia np tylko i wyłącznie
    siły działające na dziecko i szanse na przeżycie dziecka w tym foteliku. Wiele tych z
    rekomendacją ADAC nie przeszło tego testu. Co do samego fotela z Lidla, nie oceniam
    jego jakości, tylko poddaję w wątpliwość zakres wagowym fotelika. Lepiej kupić
    fotelik bardziej dopasowany do wagi dziecka, np 9-18 lub 15-36. Tyle z mojej strony,
    każdy niech postępuje, jak uważa, ja nie zamierzam prowadzić krucjaty ani nikogo
    nawracać.