  • Data: 2017-06-07 23:43:15
    Temat: Re: Fujian 35mm
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 19:24:41 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:

    > Kto co lubi oczywiście, ale dla mnie dobry bokeh to bardzo miękkie
    > nieostrości.
    > Akurat mam oba obiektywy. Jupiter-9 jest faktycznie fajny, o
    > Heliosie-40 dużo słyszałem, jaki to kultowy obiektyw i jak rewelacyjnie
    > rysuje, potem dostałem go w prezencie (wersja z 1963 roku, biała M39) i
    > byłem nieco zdziwiony tymi zawirowaniami na pełnej dziurze. Od ok. f/4
    > bokeh okazał się zresztą bardzo (dla mnie) dobry, miękki, zupełnie bez
    > jakichkolwiek artefaktów. Później dowiedziałem się, że jego kultowość
    > polegała właśnie na tej sieczce na f1,5.

    Potwierdzam w całej rozciągłości, przy czym wersja srebrna jeszcze jako tako się
    zachowuje, wersja czarna (sam długo szukałem dobrej sztuki) mydli na potęgę nawet
    przy f/8.
    Może kogoś to cieszy, de gustibus i takie tam, dla mnie ważne jest aby tam gdzie ma
    być ostro było ostro i ładnie, płynnie szło w nieostrość.
    W przypadku tego szkła nie widzę sensu dźwigania dodatkowych kilogramów.
    Za to mogę szczerze polecić inne, dużo mniej znane a bardzo cnotliwe szkło : Polaris
    135 1;1,8. Mocowanie T2.
    Pozdrawiam Marcin