    From: "MKi" <e...@b...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: IVR - denerwujące, przydatne, niepotrzebne...
    Date: Fri, 13 Feb 2009 10:14:44 +0100

    >Jakie informacje powinny się tam znaleźć? W jakich
    > przypadkach ma sens stosowanie?

    takie, które obsłuży automat.

    > Jakie IVR-y są dla was irytujące -
    > przykłady?

    Każdy, który gdzieś tam na końcu ma człowieka.
    Dla mnie sensowny jest tylko zautomatyzowany od początku do końca.
    Jeśli ma gdzieś tam być konsultant, to powinien być dostępny pod
    numerem bezpośrednim.
    Albo IVR powinien być całkowicie bezpłatny (0-800).

    Przykłady irytujące:

    Przykład 1 (niekontretny): zgłasza się IVR, a następnie wrzuca zajęty.
    Płacisz za połączenie, którego nie ma.

    Przykład 2 (UPC): trzeba *dwukrotnie* wprowadzić numer klienta
    (pięciocyfrowy w moim przypadku), swoje odczekać i usłyszeć od
    konsultantki: jaki jest pana numer klienta?

    > Jedna z opinii głosi, że IVR wzmacnia prestiż firmy.

    to może 10 lat temu. No chyba, że jak było wyżej, jest bezpłatny.
    Ale to kosztuje. Ale przestiż zawsze kosztuje...

    > Inna, że
    > klientowi należy umożliwić jak najszybszy kontakt z firmą, więc od
    > razu po wybraniu numeru powinna zgłosić się recepcja.

    Otóż to!

    MKi