  • Data: 2019-01-09 17:11:00
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 09:01:28 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
    rozciąganie, tylko na ściskanie?

    ksztalt scietej litery V i po bokach ma opaski.

    > No dobra. Sam się zastanowiłem o oto co wymyśliłem: Trzeba oddzielnie
    > traktować dwa elementy - stos blaszek i pierścienie na które blaszki są
    > nanizane.

    Troche tak, niezuepelnie.

    > Pierścienie pracują na rozciąganie, cały czas.
    Tak, ale tylko troche. Znaczy sie tylko tyle aby blaszki sie nie rozjezdzaly.

    > Stos blaszek na
    > części napędu "pchającej" rzeczywiście pcha i zachowuje stateczność na
    > wyboczenie na skutek właściwie dobranej wysokości stosu do jego
    > szerokości i dużej płaskości blaszek.
    Yup. :)

    > Na części napędu "rozciąganej"
    > oczywiście nie przenosi siły rozciągającej. Pierścienie, na skutek
    > "pływającego" kontaktu z blaszkami nie przenoszą sił wzdłużnych. Zatem
    > cała moc w takiej przekładni jest przenoszona przez ten fragment stosu
    > blaszek który jest ściskany. Oczywiście, w tym samym czasie pierścienie
    > są rozciągane, stąd konfuzja.

    Tak. Wazne jest aby pamietac ze to rozciaganie jest nieduze. Znaczy sie nieistotne z
    punktu widzenia przenoszonej mocy.