  • Data: 2019-01-09 16:52:52
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-09 o 16:44, viktorius pisze:
> [...]
    popracował, za duże siły rozciągające by niego działały. Dlatego pomysł na pchanie,
    gdy po ściśnięciu i ułożeniu segmentów pas jest odcinkowo sztywny. Podoba mi się ta
    koncepcja :)

    wzdluznie) co nie nadaje mu sztywnosci. Sztywnosc jest osiagnieta tylko precyzja
    spasowania poszczegolnych blaszek i temu ze sie nie moga przesuwac wzgledem siebie
    dzieki opasce.

    > Dokładnie, gauss mówi, że usztywnia, bo wygina. A tu odcinek między kołami nie jest
    w żadem sposób ściśnięty w płaszczyźnie poprzecznej. Segmenty nie wyskakują to na
    boki tylko ze względu na precyzję wykonania.

    > Siła z jaką koła ściskają pasek po bokach pozwala na przeniesienie napędu, a
    ostatnia ścisnięta blaszka paska jest punktem podparcia dla pozostałych, tych już "w
    powietrzu".

    W każdym bądź razie, działanie tego paska, to najciekawsza część CVT. Reszta
    rozwiązań, to nic nowego.
    No chyba że jeszcze jakiegoś bajeru nie przyuważyłem.