    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak jest z wielkością księżyca #2 ? ... a jednak
    Date: Thu, 15 Jun 2017 21:35:42 +0200

    W dniu 2017-06-15 o 18:55, Marek S pisze:

    > Więc właśnie. Tymczasem zaobserwowałem póki co odwrotną sytuację,
    > że księżyc wysoko nad linią horyzontu stał się znacząco większy
    > niż kilka dni wcześniej na horyzoncie.

    Jak to odwrotną? Przecież napisałeś to samo, co ja.
    Wysoko nad horyzontem Księżyc jest większy niż przy horyzoncie.
    Ale dotyczy to "pionowego" rozmiaru, "poziomy" nie zmienia się.
    Na zdjęciach porównywałeś właśnie pionowe rozmiary i efekt
    wystąpił. Dokładnie taki, jak powinien.

    > Tymczasem ja obserwuję, że czasem zdarza się iż księżyc nad horyzontem
    > jest wizualnie 2x większy niż kilka godzin później.

    Jestem przekonany, że to tylko złudzenie i wykonanie zdjęć
    to wykaże.

    P.