  • Data: 2017-06-15 22:21:49
    Temat: Re: Jak jest z wielkością księżyca #2 ? ... a jednak
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-15 o 21:35, Piotrne pisze:

    > Jak to odwrotną? Przecież napisałeś to samo, co ja.

    Odwrotną do tego co opisałem w wątku #1 - czyli, że jeśli obserwowałem
    księżyc większym to tylko i wyłącznie tuż nad horyzontem.

    > Wysoko nad horyzontem Księżyc jest większy niż przy horyzoncie.
    > Ale dotyczy to "pionowego" rozmiaru, "poziomy" nie zmienia się.
    > Na zdjęciach porównywałeś właśnie pionowe rozmiary i efekt
    > wystąpił. Dokładnie taki, jak powinien.

    Zwróć uwagę, że oba zdjęcia przedstawiają księżyc idealnie okrągły - bez
    żadnych spłaszczeń. Jeśli chcesz, to utworzę na nowo ten rysunek i
    porównam oba wymiary. W każdym kierunku jest większy.

    > Jestem przekonany, że to tylko złudzenie i wykonanie zdjęć
    > to wykaże.

    Sam ciekaw jestem. Niestety takich zdjęć nie można zaplanować. Trzeba
    czekać na okazję. Dlatego dopiero wtedy będę mógł utworzyć wątek #3.

    Zwykle obserwuję księżyc w tym samym miejscu (port w Gdyni). Jest tam
    wejście statków w falochronie i to względem niego oceniam wielkość
    tarczy księżyca. Często tarcza księżyca jest taka, że "coś tam świeci"
    między główkami wejścia do portu a w wyjątkowych przypadkach jest
    szersza cała szerokość wejścia. Tylko latem to obserwowałem. Będę zatem
    polował na ten moment.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek