eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetJak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe › Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
  • Data: 2019-06-09 18:23:40
    Temat: Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "TM" 5cfc0898$0$17357$6...@n...neostrada.pl

    > Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home
    > z aplikacjami z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą
    > ACRONISA.

    Nie wiem -- zapewne trzeba skopiować systemową partycję.

    -=-

    > Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home
    > z aplikacjami z dysku SSD SATA na SSD NVMe

    - skopiować partycję W10
    (niby można inaczej, lecz to najprymitywniejszy sposób)
    - skorygować wpisy w rejestrze otrzymanej kopii W10
    (wiele programów koryguje przyokazyjnie, ale niekoniecznie
    zgodnie z zamiarami juzera -- nie można dogodzić
    absolutnie wszystkim za pomocą rozwiązań uniwersalnych)
    - skorygować wpisy BCD lub wpisy kilku BCD
    (być może wcześniej założyć BCD na dorzuconym nośniku;
    można nawet założyć kilka nowych BCD na różnych,
    niekoniecznie systemowych, partycjach)
    - ewentualnie skorygować UEFI/BIOS
    - uatrakcyjnić ;) sterowniki (zwykle same uatrakcyjnią się) w kopii W10

    Od tej pory można już używać kopii W10, ale od tej pory należy:

    - permanentnie wprowadzać różne ;) poprawki w obu (czy ogólniej -- w wielu)
    W10, aby współpracowały ze sobą, nie zaś zakłócały się wzajemnie...

    Kiedyś uważałem, że można tak skopiować dosłownie każdym partycjonerem,
    ale obecnie uważam, że cierpliwie szukając, można by znaleźć partycjinery
    kopiujące niezbyt dobrze/poprawnie... ;)

    -=-

    Pociesz się -- Pszemol nie zdołał nawet od zera postawić W10 na SSD NVme...
    Zazwyczaj w osiągnięciu sukcesu przeszkadza drobny błąd... Problem w tym,
    że tych ewentualnych/probabilistycznych ;) błędów jest straszliwie dużo,
    więc być może (nawet mimo szczerych chęci) nikt zdalnie Ci nie pomoże...

    Ogólnie sprawa jest prosta a czynności -- łatwe...

    --