    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak wygladac powinna sprzedaz samochodu handlarzowi
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 27 May 2016 13:51:09 +0200

    Dnia Fri, 27 May 2016 04:34:15 -0700 (PDT), Majka napisał(a):
    > sprzedaję samochód, jak wiele innych osób. Ale mieszkam na zadupiu, i pojawil się
    na moim zadupiu tylko jeden handlarz. Zawodowy "kupie-każdy-samochod".
    > Cena uzgodniona, pan wyjmuje kasę, ale bez umowy.
    > Ja na to:
    > - ?
    > ten pytajnik to moje zdziwienie.
    > Handlarz wyjaśnia, że bierze auto, kasę mi zostawia, a umowę podpisze w moim
    imieniu z nowym nabywcą.
    > Wycofałam się.
    >
    > Jak wygląda (powinna wyglądać) prawidłowo i bezpiecznie dla mnie transakcja
    sprzedaży auta handlarzowi?
    > Tak samo jak każdej innej osobie fizycznej, czy inaczej?

    Jesli zawodowy handlarz, to inaczej, ale tu pewnie jako osoba fizyczna
    wystepuje :-)

    Ryzyk az tak wielkich nie ma, tym niemniej troche jest:
    -dlugo mozesz nie wiedziec kto tym autem jezdzi, a beda przychodzily
    mandaty,
    -policja w sprawie wypadku moze zawitac, czy innego przestepstwa -
    przemyt np,
    -jako wlasciciel masz obowiazek ubezpieczac, a jak nieubezpieczone
    spowoduje wypadek, to placisz odszkodowanie.
    -koncowej umowy pewnie nie zobaczysz ... ktos podrobi podpis ?
    -nabywca moze sie o rekojmie sadzic ...

    Dobrze byloby miec z jakas pisemna umowe - np na posrednictwo w
    sprzedazy. Ale wtedy grozi, ze odda auto i zazada zwrotu
    zaliczki/kaucji czy jak to tam nazwiecie :-)

    J.