  • Data: 2017-06-12 16:20:23
    Temat: Re: Jaki konsumencki sprzęt sieciowy?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Netgear :) No i ten Zyxel kupiony do pracy (bo po posortowaniu po cenie i
    > odfiltrowaniu tplinków i jakichś noname'ów to był jedyny AP firmy, która
    > była wspomniana w tym wątku - inne były droższe)...

    ZyXEL przyszedł.

    Pierwsze wrażenie - pudełko solidniejsze i ładniejsze, niż TP-Link, anteny
    też wyglądają solidniej. Interfejs webowy siermiężny - wydaje się kiepsko
    pomyślany, ma niedoróbki w angielskim, do tego wygląda na to, że jest
    możliwa tylko całkowicie podstawowa konfiguracja (nie widzę, na przykład,
    możliwości skonfigurowania interwału beaconów). Nawet w sekcji Advanced
    jest tylko Tx Power i Enable Intra-BSS Traffic (co ja nazwałbym Client
    Separation, znaczy to samo a przeciętny user będzie wiedział, o co
    chodzi).

    W konfiguracji LAN-u konfigurujemy tylko IP i maskę - czyli AP nie ma
    możliwości wychodzenia na świat sam (np. po aktualny czas). Nie ma też
    serwera DHCP (ale to mi akurat niepotrzebne), nie widzę też klienta DHCP
    (ale znów - to mi niepotrzebne). Nie wiem za to po co w zakładce
    Maintenance -> System jest konfiguracja nazwy AP i domeny - jakby miał
    klienta DHCP albo np. zdalne logi, to bym zrozumiał, ale tak?

    Jeden komunikat wprowadził mnie w błąd:

    "Note:No security (None) and WPA2-PSK can be configured ONLY when WPS is
    enabled."

    Nie wiem jak Wy to zrozumieliście, ja zrozumiałem że muszę włączyć WPS,
    żeby móc skonfigurować no security lub WPA2-PSK (i trochę opadła mi
    szczęka), ale okazało się, że chińczyk miał na myśli, że przy włączonym
    WPS dostępny jest tylko no security i WPA2-PSK, a po wyłączeniu WPS reszta
    możliwości (czyli prawidłowo).

    Dużą wadą interfejsu jest wymaganie JavaScriptu, ale TP-Linki od którejś
    wersji też go wymagają, co czyni konfigurację przy pomocy lynxa / linksa
    niemożliwą.

    To tyle z pierwszego wrażenia. Póki co działa, zobaczymy jak będzie ze
    stabilnością.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]