    Subject: Re: Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Wed, 17 Jan 2018 18:30:13 +0100

    On 17.01.2018 13:23, Adam Wysocki wrote:

    > Jest stary komputer (Dell Optiplex GX620), używany do przeglądania
    > Internetu (Facebook, poczta, YouTube, nic bardziej wymagającego; tam nic
    > oprócz Firefoxa nigdy nie jest uruchomione). Komputer właśnie wyzionął

    Czasy kiedy "komputer do Internetu" oznaczał słabą, budżetową maszynkę
    (często składaną ze starych części) minęły bezpowrotnie. To już nie są
    te czasy, kiedy strony internetowe były kolekcją statycznych dokumentów
    HTML i obrazków, wspomaganą przez jakiś skrypt albo animację we flashu.
    Teraz strona internetowa jest całym programem, a przeglądarka pełni de
    facto funkcję maszyny wirtualnej. Do tego trzeba przyzwoitych parametrów. ;)

    > Dodatkowe pytanie jest o system. Teraz jest tam XP. Przyznam że jestem

    Używanie niewspieranego Windowsa XP w roku 2018 nie jest najlepszym
    pomysłem. Zwłaszcza na komputerze, który służy "do Internetu".

    > zielony w kwestii tego, w jakim stopniu XP obsługuje 64 bity. Z tego co
    > czytam, 64-bitowy XP jest tylko na Itanium i AMD64, czyli tam musi być
    > 32-bitowy. Czy nie lepiej w takim razie (w kwestii wydajności) byłoby
    > postawić na tym kompie Linuksa?

    Przy takiej ilości RAM-u nie ma co sobie zawracać głowy 64bitową wersją XP.
    A na Linuksa warto się przesiąść. Znajomym kiedyś postawiłem Debiana z
    XFCE na jakimś leciwym laptopie z Centrino Duo. Chodzi znośnie - na
    pewno lepiej od XP. Trochę przedłużyło to żywot komputerka używanego
    głównie do uruchamiania przeglądarki internetowej.