    Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 18 Jul 2018 00:28:25 +0200

    W dniu 2018-07-17 o 23:41, Janusz pisze:
> [...]
    tora&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=l
    nms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJ5Z-h3abcAhXLhaYKHQDsB
    r4Q_AUICigB&biw=1280&bih=800#imgrc=cpcQ6RiB6iyR0M:

    > No nie popisałeś się, Zenek ma rację, za wysokie napięcie powoduje
    > gazowanie

    Nie. PRĄD a nie napięcie powoduje gazowanie.

    Taki przykład:

    Akumulator o pojemności 100AH ładujesz prądem 10A przez 100 godzin.
    Jakie jest jego stan?

    Akumulator 100AH ładujesz prądem 1A przez 100 godzin.

    Napięcie ładowania przy obu jest mierzone bez obciążenia na prostowniku
    i wynosi 18V.

    Tutaj odpowiedz, która opcja uszkodzi akumulator, bo przecież napięcie w
    obu przypadkach jest takie samo.

    > akumulatora a to skraca jego żywotność.

    Tak.

    > A proste prostowniki nie mają
    > żadnego ogranicznika napięcia, wiem bo sam taki mam, i trzeba pilnować
    > aby napięcie nie przekroczyło 14.5V

    Bredzisz. Mają ograniczenie, bo napięcie nie wzrasta do nieskończoności.
    Może ono być wysokie ale sam prąd jest tutaj ograniczony i nie wynosi
    milion amper a najwyżej 4!...bo więcej nie może bo taki jest przekrój
    drutu na uzwojeniu wtórnym transformatora (trudne słowo dla Zenka:
    TOROIDALNEGO).

    Nie wiem dlaczego NIKT tutaj nie rozumie że akumulatory mają przede
    wszystkim skalę pojemności w amperogodzinach a nie amperowoltach i każdy
    pierdoli o napięciu a zapomina o natężeniu (prądzie) To KURWA PODSTAWOWA
    WIEDZA!!! Na dodatek, każdy totalnie zlewa czas ładowania akumulatora.

    Wynika to tylko z niewiedzy i lenistwa. Jeśli akumulator ma pojemność
    100AH to trzeba mu te 100A podać ale kurwa nie więcej i to nie Niagarą
    ale kropelkami w postaci 10% jego znamionowej pojemności, czyli
    najlepiej 10A przez 10h. Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i
    prądzie MAKSYMALNYM 10A to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd
    jest ograniczony i CZAS też, dostanie 10 A przez 10h ale jak kurwa
    odłączysz go po 2 dniach to go możesz wyjebać ten akumulator bo zostanie
    przeładowany. Jak podłączysz prostownik o napięciu 14V i prądzie
    MAXYMALNYM 10A to będziesz go ładował 20 godzin i może być jeszcze nie
    naładowany bo po uzyskaniu napięcia 14V...czyli średnio po 6-8 godzinach
    ładowania, będzie pobierał 0,5A i tak se może stać jeszcze trzy dni i
    nic mu raczej się nie stanie bo PRĄD (rozumiesz?) PRĄD będzie na tyle
    mały że go nie zagotuje a nie napięcie! Wynika to przede wszystkim ze
    wzrostu REZYSTANCJI WEWNĘTRZNEJ akumulatora, która się zmienia z
    mniejszej na większą na skutek ładowania!

    I=U/R (prawo Ohma)

    Wniosek. CZAS ŁADOWANIA JEST KURWA RÓWNIE WAŻNY JAK WYDAJNOŚĆ ŁADOWARKI.

    A Zenek, ten bezmózg, może wypierdalać w podskokach :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?