    Subject: Re: Kołchoźnik
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Thu, 5 Dec 2019 10:41:51 +0100

    W dniu 2019-12-04 o 21:49, Queequeg pisze:
    > Takie coś mi w łapy wpadło:
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/kolchoznik1.jpg
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/kolchoznik2.jpg
    >
    > To stary i zniszczony kołchoźnik? Z którego może być roku?
    >
    > Jakie tam napięcie w instalacji panowało?

    W akademikach PWr były kołchoźniki o podobnie wyglądającym środku, ale
    innej obudowie. Wczesne lata 70. Odczepami przełączało się głośność.
    Szło to na 200V, na jakiejś imprezie kolega (nie elektronik) się
    wkurzył, wlazł na stołek (kołchoźnik był nad drzwiami), a ponieważ nie
    udało mu się wyłączyć muzyczki z zewnątrz, wsadził łapy do środka. Po
    chwili zobaczyliśmy gościa podrygującego w rytm jakiegoś "Bahama Mama",
    co właśnie waliło z głośnika. Zamiast odłączyć kumpla, wszyscy leżeli na
    podłodze wyjąc. Na szczęście spadł z tego stołka, po czym wrzasnął:
    "skurwysyny, moje życie zagrożone, a wy się śmiejecie". To jedynie
    przygłośniło salwy śmiechu.

    P.P.