  • Data: 2019-05-07 04:33:57
    Temat: Re: Komu profil alu?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 20:08:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Widze, i troche mnie to dziwi ... ale tak napisali, to chyba tak bylo.

    Chyba jak było? Że badali złe arametry, i ci co zamawiali, i ci co potem sprawdzali?
    Czy jakoś inaczej było?

    > Sprawdzili po tych 8 czy 15 latach, wyszedl slabszy niz mial byc.
    >
    > Czy od poczatku byl kiepski, czy dobrze mowisz - starzal sie, to juz
    > nie wiem.
    >
    > ... a czy wszystkim nie zalezy, zeby wlasciwosci po latach byly
    > podobne ?
    > Moze ten stop prawidlowo zrobiony mało sie starzeje ?
    > To jest przeciez powszechnie uzywany stop, gdyby sie mialy parametry
    > mocno zmieniac ... samoloty by sie rozpadaly ?

    Jak komuś zależy na stabilności własności mechanicznych, szczególnie w
    odpowiedzialnych konstrukcjach typu rama rowerowa, to kładzie materiał na półkę,
    czeka aż się struktura ustabilizuje i dopiero wtedy mierzy własności wytrzymałościowe
    i decyduje czy to dobry materiał czy niedobry. Tak samo jest z żeliwami, ze spawanymi
    konstrukcjami które mają potem być czymś tam precyzyjnym itd.

    > Tak czy inaczej - NASA przylapala dostawce.

    Przyłapała? Po wielu latach, dwóch spieprzonych startach, 700 milionach dolarów
    straconych, po obudzeniu się konkurencji, czyli utracie najbardziej lukratywnej
    części rynku?

    > Ale dlaczego ten nie protestowal, ze przeciez slabszy material nie
    > moze byc przyczyna nierozerwania ? :-)

    Jak nie protestował? Wybulił 40 milionów, podpisał ugodę.

    > Ci to nie wiem czy badali parametry, czy zrobili taki sam ... na oko i
    > suwmiarke ...

    Zostali pierwszymi na świecie którym udało się ten system spieprzyć.

    > Ale to wiesz, czy zgadujesz ?

    Wnioskuję z dostępnej informacji.

    > Mysle, ze jakos policzyli, ile moze byc.
    > Poza tym NASA podobnych wybuchowych technologii uzywa ... to juz
    > bedzie z 50 lat, chyba ma doswiadczenie ?

    Porównujesz doświadczenie i wiedzę researchera z labu do zawartości rysunku
    dołączonego do specyfikacji zakupowej, zobionego wiele lat po tamtych badaniach. Masz
    pojęcie ile jedno ma wspólnego z drugim? Szczególnie w tak dużych firmach.