  • Data: 2018-12-15 23:01:23
    Temat: Re: Kontroler panelu słonecznego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Queequeg,

    > Czy macie jakąś wiedzę na temat kontrolerów ładowania z panelu
    > słonecznego? Takie urządzenie, do którego z jednej strony podłączamy
    > panel, a z drugiej akumulator. Co to ma w środku?

    Zależy od od mocy i różnicy napięć.

    > Wydaje mi się, że o ile maksymalny prąd ładowania będzie dużo niższy od
    > 1/10 C, to nie trzeba go ograniczać i zwykła przetwornica SEPIC ustawiona

    Dlaczego SEPIC? To nie jest topologia grzesząca sprawnością.

    > na napięcie ładowania akumulatora (np. 13.8 V, 14.0 V) załatwiłaby sprawę,
    > byle zapewnić przepływ prądu w jednym kierunku (żeby akumulator nie
    > zasilał przetwornicy, gdy słońce się schowa). Czy się mylę?

    O tyle, że przy SEPIC nie ma możliwości, żeby akumulator zasilał
    przetwornicę.

    > Dodatkowo, mając stałą moc, czy lepiej wpompujemy ją w akumulator przy
    > mniejszym napięciu (wspomniane 13.8 V) i większym prądzie, czy lepiej
    > podbić napięcie (np. 14.4 V) kosztem prądu?

    Niby w jaki sposób? Napięcie na akumulatorze to SEM akumulatora + Rw *
    Iładowania.

    > Generalnie kombinuję nad doładowywaniem samochodu podczas długich postojów
    > z panelu i rozważam różne możliwości...

    Zaczniej od znalezienia panela o napięciu wyższym od napięcia
    akumulatora - reszta to pestka.

    --
    Best regards,
    RoMan