  • Data: 2018-12-17 11:44:16
    Temat: Re: Kontroler panelu słonecznego
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Dlaczego SEPIC? To nie jest topologia grzesząca sprawnością.

    Fakt, tu wystarczy buck-boost, bo mogę zapewnić separację masy. Lub może
    sam buck, bo przy napięciu niższym niż 12-13 V i tak nic z panelu nie
    wyciągnę?

    Mówię konkretnie o tym panelu:

    https://allegro.pl/panel-solarny-bateria-sloneczna-5
    w-12v-solar-10-i7352156016.html#productReviews

    > O tyle, że przy SEPIC nie ma możliwości, żeby akumulator zasilał
    > przetwornicę.

    Fakt, zerknąłem na jej schemat.

    > Niby w jaki sposób? Napięcie na akumulatorze to SEM akumulatora + Rw *
    > Iładowania.

    Nie do końca dobrze przekazałem, o co mi chodzi...

    Czyli lepiej ładować akumulator ustalając mu prąd ładowania (i uważając,
    żeby napięcie nie przekroczyło napięcia, przy którym zaczyna się
    gazowanie)?

    > Zaczniej od znalezienia panela o napięciu wyższym od napięcia
    > akumulatora - reszta to pestka.

    Dla tego, który wkleiłem wyżej podają, że napięcie w punkcie mocy
    maksymalnej to 17,8 V. Czy to znaczy, że trzeba zrobić taką przetwornicę,
    która da na wyjściu taki prąd, żeby zawsze utrzymać na wejściu te 17,8 V?
    Pytanie czy poniżej tego napięcia panel jest w stanie dostarczyć jakąś
    moc.

    Ten wykres (dla innego panelu) mówi, że tak:

    https://www.dacpol.eu/files/pl/katalog/2014/fotowoli
    ka/wykres.jpg

    Czyli tak naprawdę potrzebny będzie buck-boost, żeby w każdych warunkach
    (i Uwe < Uwy i Uwe > Uwy) wyciągnąć z panelu maksymalną moc?

    Czemu prąd panelu spada wraz ze wzrostem napięcia?

    Mgliste to strasznie jest.