  • 41. Data: 2015-10-09 09:55:37
    Temat: Re: Korki na autostradzie
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    :

    > Słowo-klucz: na _wszystkich_ skrzyżowaniach w DC :)

    No i co ?

  • 42. Data: 2015-10-09 10:00:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 Oct 2015 13:32:22 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > systemu, mianowicie równoczesnego ruszania w korku czy ze świateł.

    Wpierw wyeliminować manuale, których kierowcy zamiast już ruszać
    szukają jedynki..

    --
    Marek

  • 43. Data: 2015-10-09 10:28:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Oct 2015 10:00:36 +0200, Marek

    > Wpierw wyeliminować manuale, których kierowcy zamiast już ruszać
    > szukają jedynki..

    To akurat nie jest kluczowe, bo przy automacie też można zapomnieć wczas
    puścić hamulec i na jedno wyjdzie jak szukanie jedynki. To jest kwestia
    zmiany mentalności i żeby ludzie się w końcu skupili na jeździe a nie
    myśleniu o niebieskich migdałach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2015-10-09 10:33:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    > puścić hamulec i na jedno wyjdzie jak szukanie jedynki. To jest kwestia
    > zmiany mentalności i żeby ludzie się w końcu skupili na jeździe a nie

    dokładnie tak. I tu żadne kolejne wynalazki typu zegary na światłach nie
    pomogą

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 45. Data: 2015-10-09 10:37:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-09 o 10:33, masti pisze:

    > dokładnie tak. I tu żadne kolejne wynalazki typu zegary na światłach nie
    > pomogą

    Akurat zegary pomogą, bo wówczas można określić kiedy trzeba przestać
    myśleć o niebieskich migdałach.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2015-10-09 10:37:50
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 10:00:45 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Wpierw wyeliminować manuale, których kierowcy zamiast już ruszać
    > szukają jedynki..

    Proponowałbym jeszcze wyeliminować instruktorów, co to uczą, że jedynka "służy tylko
    do ruszenia pojazdu z miejsca" i "że należy natychmiast po ruszeniu wrzucić dwójkę i
    powoli rozpędzać pojazd", dusząc go od 1000rpm...

    Wystarczy, że pierwszy na światłach ruszy ślamazarnie, a w cyklu przejedzie znacznie
    mniej pojazdów.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2015-10-09 10:39:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Akurat zegary pomogą, bo wówczas można określić kiedy trzeba przestać
    > myśleć o niebieskich migdałach.

    nie pomogą. myślący o niebieskich migdałaach i tak na nie nie patrzą

  • 48. Data: 2015-10-09 10:43:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-09 o 10:39, masti pisze:

    > nie pomogą. myślący o niebieskich migdałaach i tak na nie nie patrzą

    Takie opinie stanowią tylko o twoich wyobrażeniach, a nie o faktach.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2015-10-09 11:16:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    >Wszędzie na świecie tak jest - to nie zależy od narodowości, stanu
    >dróg, ilości km autostrad: zależy tylko i wyłącznie od charakteru
    >człowieka.
    >Jeden będzie się skupiał na drodze/światłach i ruszy w 0,05s po
    >zmianie, drugi myśli co by tu na obiad ugotować :-) i wystartuje 10s
    >po zielonym.

    Tak nawiasem mowiac - mam znajoma, co ma PJ od niedawna i "z
    prowincji",
    mowi ze ulubionym zajeciem wroclawiakow to jest trabienie na zielonym.
    Wystarczy sie ulamek sekundy spoznic z ruszeniem.

    Jako zywo nie przypominam sobie, zebym slyszal trabienie.
    Owszem - czasem ktos sie zagapi, i wtedy ktos zatrabi po paru
    sekundach, ale to jest rzadkie zjawisko.
    Tzn takie duze spoznienia, bo ze w koncu ktos zatrabi to prawie pewne
    :-)

    Widac tak ja uczyli ruszac ... albo za duzo mysli o obiedzie :-)

    >Kierowca Polak w niczym nie różni się od kierowcy Niemca czy Słowaka.
    >Wystarczy pojeździć parę dni w innym kraju aby zauważyć, że wszędzie
    >kierowcy są tacy sami.

    Trzeba pojezdzic z Niemcem po Polsce, to widac ze Polak sie jednak
    rozni.
    Polak potrafi wyprzedzac na zwyklej dwupasowej drodze, a Niemiec nie
    :-)

    Dalej - na starej dk8 ... nie bylo swiatel, zeby paru Polakow nie
    przelecialo na czerwonym.
    Niemiec z kolei jakos nie szanuje przejsc dla pieszych - wyprzedza na
    nich itp.

    J.

  • 50. Data: 2015-10-09 12:30:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Oct 2015 10:37:13 +0200, Liwiusz

    > Akurat zegary pomogą, bo wówczas można określić kiedy trzeba przestać
    > myśleć o niebieskich migdałach.

    Na część pomogą, na część nie. W rezultacie nic to nie zmieni.

    Poza tym za część problemu nie odpowiada niemyślenie o jeździe i brak
    uwagi, a zbyt asekuracyjna jazda (wykute zachowanie "odpowiednich"
    odstępów).

    --
    Pozdor
    Myjk