    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
    Date: Wed, 26 Feb 2020 16:24:10 +0100

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Według mnie budowa małego auta elektrycznego jest znacznie prostsza
    >niż spalinowego. Wszystkie elementy są dostępne do kupienia - nie
    >potrzeba praktycznie żadnej fabryki poza montownią.

    Tylko pytanie czy wtedy zarobisz.
    Albo, czy to bedzie male auto elektryczne, czy raczej duzy autobus, bo
    do malego to sie te wszystkie kupne rzeczy nie zmieszcza :-)

    Poza tym to samo moglbys chyba napisac o aucie spalinowym ... a
    zobacz, ilu producentow nam zostalo na swiecie.

    >Tylko z karoserią większy kłopot, bo trzeba ją przetestować pod kątem
    >bezpieczeństwa (i homologować całość), a potem samodzielnie
    >produkować. Ale mamy XXI wiek, większość problemów można rozwiązać za
    >pomocą komputerów, bez budowy kosztownych i czasochłonnych
    >prototypów. Powinno się mieć zespół 20-50 inżynierów, jakiegoś
    >menedżera od projektów, a w tym czasie budować

    Jesli nie 200-500 ...

    >fabrykę "greenfield". VW pod Poznaniem wybudował w 18 miesięcy, w
    >międzyczasie projektowali auto.

    Tylko czy nie mial jednak czegos wczesniej, bo tak budowac fabryke,
    jak jeszcze nie bardzo wiadomo co w srodku bedzie robione ... tez
    nieprzyjemnie.

    J.