eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrólik i jego przyjaciele › Re: Królik i jego przyjaciele
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews
    .com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neost
    rada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <r3415m$e8q$1@news.icm.edu.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <0...@g...com>
    <5e564c4b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5688bb$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e568e5c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Wed, 26 Feb 2020 17:35:10 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5e568e5c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 68
    Message-ID: <5e569e3f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.107.118
    X-Trace: 1582734911 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 543 79.191.107.118:55945
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672680
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-02-26 o 16:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5e5688bb$0$511$6...@n...neostrada.
    pl...
    >>> A co Ty chciales zrobic za 30 mln ?
    >>> To starczy na jedna mala hale, tylko po co,
    >>> albo na nagrody w konkursach, albo na pensje zarzadu ... na pewno nie
    >>> na przygotowanie produkcji auta.
    >>> Nawet pola pod fabryke nie kupisz - zakladajac, ze chcemy miec
    >>> miejsce np na 1000 samochodow.
    >>
    >>> Wiec ktos tam dostal pensyjke ...
    >>
    >> Według mnie budowa małego auta elektrycznego jest znacznie prostsza
    >> niż spalinowego. Wszystkie elementy są dostępne do kupienia - nie
    >> potrzeba praktycznie żadnej fabryki poza montownią.
    >
    > Tylko pytanie czy wtedy zarobisz.
    > Albo, czy to bedzie male auto elektryczne, czy raczej duzy autobus, bo
    > do malego to sie te wszystkie kupne rzeczy nie zmieszcza :-)
    >
    > Poza tym to samo moglbys chyba napisac o aucie spalinowym ... a zobacz,
    > ilu producentow nam zostalo na swiecie.
    >
    >> Tylko z karoserią większy kłopot, bo trzeba ją przetestować pod kątem
    >> bezpieczeństwa (i homologować całość), a potem samodzielnie
    >> produkować. Ale mamy XXI wiek, większość problemów można rozwiązać za
    >> pomocą komputerów, bez budowy kosztownych i czasochłonnych prototypów.
    >> Powinno się mieć zespół 20-50 inżynierów, jakiegoś menedżera od
    >> projektów, a w tym czasie budować
    >
    > Jesli nie 200-500 ...
    >
    >> fabrykę "greenfield". VW pod Poznaniem wybudował w 18 miesięcy, w
    >> międzyczasie projektowali auto.
    >
    > Tylko czy nie mial jednak czegos wczesniej, bo tak budowac fabryke, jak
    > jeszcze nie bardzo wiadomo co w srodku bedzie robione ... tez
    > nieprzyjemnie.
    >
    > J.
    >

    Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
    problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
    jest oparte (cały montaż). Największy problem to chyba "zawrotki", na
    którym montowany pojazd przechodzi na równoległą nitkę, a między nitkami
    są ciągi komunikacyjne. We Wrześni jest to albo poniżej poziomu podłogi
    albo wysoko nad nią.
    Do betonowej podłogi można przytwierdzić wszystko, instalacje są
    podwieszone.
    W VW nie ma właściwie żadnych maszyn w tradycyjnym tego słowa znaczeniu
    (obrabiarek) - te są na działach silnikowym, odlewni. W głównej hali
    jest tylko montaż, kilka robotów spawalniczych oraz do montażu (m.in.
    szyb). Na stanowiskach pracy nieco części do montażu (nie ma za dużo -
    są dostarczane na bieżąco). Czyściutko i schludnie. Jest sporo drobnych
    narzędzi pneumatycznych i elektrycznych (w tym akumulatorowych) - do
    przykręcania śrub.
    Tu trochę zdjęć, jakby kogoś zainteresowało:
    https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryk
    i-volkswagena-bialezycach/

    A tu film:
    https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volkswa
    gena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/

    To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć. A części
    dojeżdżałyby w trybie just-in-time i nawet dużego magazynu wtedy nie
    potrzeba. Ale ktoś się za to powinien wziąć - nie polityk, ale inżynier
    z menedżerem do spółki.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 26.02.20 17:43 T.
  • 26.02.20 17:59 Budzik
  • 26.02.20 17:59 Budzik
  • 26.02.20 18:00 J.F.
  • 26.02.20 18:36 J.F.
  • 26.02.20 18:53 kk
  • 26.02.20 21:59 Budzik
  • 26.02.20 22:01 T.
  • 26.02.20 22:03 T.
  • 26.02.20 22:04 T.
  • 26.02.20 22:10 T.
  • 27.02.20 06:59 Budzik
  • 27.02.20 09:29 T.
  • 27.02.20 11:59 Budzik
  • 27.02.20 12:07 Kris

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: