    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LPF sterowany cyfrowo - prośba o sprawdzenie schematu
    Date: Thu, 8 Dec 2016 12:09:32 +0000 (UTC)

    Janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Tak jak ci już napisano, aby wzmacniać tylko sygnał, najlepiej połączyć
    > dwa, elektrolit + zwykły polipropylen lub coś podobnego, nie ceramiczny
    > smd, się nie nadaje tutaj w tym układzie.

    Dzięki :) A czemu nie może być ceramiczny SMD? Za duży ESR?

    > Są w zasadzie zbędne, tranzystory filtrują, dla częstotliwości
    > akustycznych wystarczająco dobrze,

    Tego nie wiedziałem.

    > tyle że masz chyba zbyt dużą moc na nich traconą,(teraz dojrzałem jakie
    > tam napięcie masz) zamiast dławików daj rezystory odpowiedniej mocy aby
    > zbić nadmiar napięcia, dla procka dałbym stabilizator albo jeszcze
    > lepiej przetwornicę obniżającą.

    No tak, przy 15mA na linii 2.7V mamy 0.6W na tranzystorze... za dużo dla
    tych sygnałowych BC. A może użyć po prostu tranzystorów mocy?

    Ciężko znaleźć stabilizator, który przyjmie tak wysokie napięcie i będzie
    regulowany. LM317 ma maksymalną różnicę napięć 40V. Chyba żeby 2.7V zrobić
    z 14.4V, ale wtedy dodatkowo obciążamy (i wprowadzamy cyfrowe zakłócenia)
    na linię 14.4V.

    Przetwornica to też jakaś opcja, tym bardziej że driver do niej i tak
    jest (w innej przetwornicy, która robi te +/- 45V z samochodu)...

    --
    http://www.chmurka.net/