  • Data: 2019-02-23 08:52:17
    Temat: Re: Mój silnik oleju nie pali....
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-22 o 22:54, Marek S pisze:
    > ...powiedział gość stosujący long life i przejechaniu na nim jakiś 100
    > - 150 tys. km. To nie jest żart. Takie słowa właśnie padły gdy oddawał
    > auto do serwisu :-D No i wcale się nie dziwię. Trudno palić olej w
    > stanie stałym. :-D
    >
    > Obiecałem Wam jakiś czas temu, że jak nadarzy mi się kolejna okazja
    > zobaczenia silnika od wewnątrz jednego z takich wyznawców oszczędzania
    > na oleju silnikowym, to uwiecznię to. Tak też uczyniłem. Ponoć długo
    > używany olej ma lepsze właściwości smarne. Oto demo:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1OEExmKB4W_GN6AgmX_I
    lKxdXgSzL0wZx/view?usp=sharing

    > https://drive.google.com/file/d/15nMV1V_Sx9J8yJpydLy
    uxVk30aWRW-Bs/view?usp=sharing

    > Poprzednio widziałem Merca S500 wyznawcy tejże religii. Przypomnę, że
    > w jego przypadku, szybko poruszający się łańcuch rozrządu oblepiony
    > gęstym żelem, w zasadzie galaretą, powodował takie siły, że w jego
    > pobliżu zostały wyrwane kawałki z aluminiowego bloku silnika.

    Tak się składa że przepracowany olej robi się rzadszy a nie gęstnieje.
    Pewnie właściciel S500 dolał jakiegoś "Slicku" stąd i ta bryja w komorze
    silnikowej.

    Co do tytułu - żadne z moich aut nie spalało oleju, w żadnym nie
    musiałem uzupełniać stanu.