  • Data: 2019-05-22 10:58:22
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-20 o 20:20, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Posiadam muzykę w formacie flac (jakość masteringu). Robię z tego dwie
    > płyty: standardową CD i DVD-video (w zasadzie video ogranicza się do
    > menu). Obie na zmianę pakuję w odtwarzacz samochodowy. No i na DVD
    > zawsze jest lepiej, szczególnie w wysokich tonach, gdzie np. talerze
    > mają słyszalne metaliczne wybrzmiewanie a na CD przypomina to syknięcie
    > bardziej.
    >
    > Ok, pomyślałem sobie, że może tak jest w bierzącym aucie. Ale w
    > poprzednim podobnie miałem. WTF? Czy u Was też tak jest?

    Nie wiem jakie masz oryginały FLAC, ale CD to chyba tylko stereo, a DVD
    to możliwych kilka różnych kodeków, nawet do 8 ścieżek wysokiej jakości.

    Poza tym CD i DVD może odtwarzać inny hardware/software odtwarzacza,
    więc jakość dekodowania może być różna. Przy DVD w DSP mogą być dołożone
    jakieś "poprawiacze" jakości, itp., a do CD może być jakiś stary
    30-letni chip :)

    Jakbyś podał w jakim formacie jest audio w tym DVD, mogło by to coś
    powiedzieć.