  • Data: 2019-05-22 15:27:34
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-05-20 o 20:32, J.F. pisze:
    >Więc właśnie.

    >No, ok. Ale ja mam płyty również fabrycznie tłoczone. Niektóre
    >występują w 2 wersjach w 1 opakowaniu (CD + DVD) i efekt jest
    >podobny. W skrajnych przypadkach różnica jest kolosalna w wierności
    >brzmienia instrumentów.

    >Właśnie tu czuję się nie do końca przekonany. Załóżmy, że słyszę do
    >16kHz. Więc wychodzą 3 próbki na okres vs. niecałe trzy. Przy innych
    >częstotliwościach również wydaje się, że taka drobna różnica to
    >pikuś.

    nie o to chodzi - masz dane z "masteringu".
    Probki powiedzmy co 48kHz, czy nawet co 96kHz.

    A teraz trzeba z nich wyliczyc probki, ktore beda co 44.1kHz.
    Probka wypada w chwili, w ktorej nie masz oryginalnej probki z
    masteringu.

    I to nie jest takie trywialne, choc akurat powinno byc od dawna
    opanowane.

    No coz, rzecz do sprawdzenia, tylko wcale nie taka latwa - w tym
    zrodlowym pliku przestawic informacje o predkosci, niech sie wydaje ze
    ma 44.1kHz czy 88.2,
    nagrac na CD, i posluchac jak talerze brzmia.

    A w ogole dla wysokich czestotliwosci typu 16kHz, to te probki
    dziwacznie wygladaja ... na szzczescie membrana glosnika ma
    bezwladnosc, a nerwy sa powolne :-)

    >Bez przesady. To go sobie przyciszę. Nie ma to wpływu na jakość.

    Ale go sobie nie przyciszysz, przynajmniej na poczatku :-)
    A glosnosc ma wplyw na odbior sluchowy.

    >CD słuchane ciszej (ale nie cicho) czy głośniej nie zmienia wierności
    >brzmienia instrumentów (głównie o talerze mi chodzi).

    Tu sie zgodze - jak sie wsluchasz w te talerze, to juz powinno miec
    mniejsze znaczenie.

    No i jeszcze kwestia, czy regulacja glosnosci jest analogowa, czy
    cyfrowa - bo cyfrowa to lekko w tej wiernosci miesza.

    J.