  • Data: 2019-05-23 21:31:22
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-22 o 11:17, elmer radi radisson pisze:

    > nagrania z youtube to raczej malo referencyjny material do porownywania
    > dzwieku ;).

    A no właśnie! A mimo to, dość często porównanie tego samego utworu z
    wersją CD wypada na niekorzyść CD.

    > Moze w takim przypadku Twoj odtwarzacz robi jakis
    > resampling/upsampling, dodaje wiecej gory, robi inne sztuczki zeby
    > wywolac subiektywne wrazenie poprawy jakosci.

    Nie wykluczam.

    > Bo to radiowy pop majacy dudnic w Esce, a nie muzyka dla konseserow
    > majacych rozbierac nagranie warstwa po warstwie, siedzac wieczorem w
    > sluchawkach w miekkim fotelu.

    Niby tak. Jednakże ja w tym logiki nie widzę. Nagranie studyjne da się
    zrobić dobrze tym samym kosztem a mimo to wali się suwaczkami po
    jakości. Jasne, w radiu muszą spłaszczyć dynamikę więc z dobrego
    materiału mogą swobodnie samodzielnie zrobić sobie zły. Po jakiego od
    razu na wejściu dawać zły? Jakoś do mnie nie trafia, że robi się to na
    potrzeby słuchania muzy w hipermarketowych głośnikach. Tego nie ogarniam.

    Po drugie - problem nie dotyczy wyłącznie popu. Weźmy pod lupę np.
    Stinga wymienionego na czarnej liście tutaj:

    --
    Pozdrawiam,
    Marek