  • Data: 2019-05-23 21:23:28
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-22 o 10:58, Miroo pisze:

    > Nie wiem jakie masz oryginały FLAC,

    Stereo i próbkowanie 750-950.

    > ale CD to chyba tylko stereo,

    Zgadza się.

    > a DVD
    > to możliwych kilka różnych kodeków, nawet do 8 ścieżek wysokiej jakości.

    W tym przypadku stereo używam wyłącznie.

    > Poza tym CD i DVD może odtwarzać inny hardware/software odtwarzacza,
    > więc jakość dekodowania może być różna. Przy DVD w DSP mogą być dołożone
    > jakieś "poprawiacze" jakości, itp., a do CD może być jakiś stary
    > 30-letni chip :)

    W zasadzie masz rację, że to w tę stronę mogło pójść. Poprawiacze są na
    100% gdyż sprzęt jest "dostrajany" przez producenta do danego modelu
    auta. Ściślej mówiąc - jego akustyki wnętrza i lokalizacji głośników.
    Detale tego "poprawiacza" są oczywiście ściśle tajne przez poufne, więc
    niczego się nie dowiemy.

    > Jakbyś podał w jakim formacie jest audio w tym DVD, mogło by to coś
    > powiedzieć.

    Na wszelki wypadek zaczytałem dane o płycie poprzez Mediainfo gdyż nie
    wiem czy aplikacja nagrywająca (Nero Video) nie zaimplementowała własnej
    logiki. Oto co otrzymałem na temat 2 wybranych losowo utworów:

    Format profile : Base Media / Version 2
    Codec ID : mp42 (mp42/isom)
    File size : 20.9 MiB
    Duration : 3 min 24 s