  • 201. Data: 2014-01-08 19:53:19
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-08 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik KS "mekar[wytnijto]"@vp.pl ...

    > Kolejny przykład, że zwiazki zawodowe co miały to już zrobiły a teraz
    > to tylko przyjaw dbania o własne interesy a w tym przypadku
    > dodatkowo siedlisko bezczelności albo głupoty...

    Związki zawodowe skończyły się w momencie finansowania ich przez pracodawcę.
    Ta atrapa pod nazwą związków zawodowych i to co teraz przedstawiają, to
    farsa.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 202. Data: 2014-01-08 19:57:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-08 14:32, J.F pisze:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...

    > w Niemczech bylo kiedys ciekawie. Progi moge troche mylic, ale jakos tak
    > Ponizej 0.5 prowadzic wolno ... ale przepisowo.
    > Bo jak zlapia na jakims wykroczeniu, to powyzej 0.3 promila mandat za
    > wykroczenie 1.5x wiekszy.

    O ile dobrze pamiętam, to nadal tak jest, ale powyżej 0,3%% można mieć
    większe problemy niż tylko mandat 1,5x większy. Wystarczy, że
    zachowujesz się niepewnie i można na jakiś czas się pożegnać z PJ.

    > Powyzej 0.5 mandat za sam alkohol, powyzej 0.6 wieszy mandat, 0.7
    > jeszcze wiekszy i punkty ( a u nich punkty ciezkie),
    > 0.8 to juz miesiac bez PJ, 0.9 to dwa miesiace, a od 1.1 zaczynalo sie
    > przestapstwo drogowe, zagrozone nawet odsiadka.

    Stare dane - od kilku lat za powyżej 0,5 masz zatrzymane prawo jazdy na
    miesiąc już za pierwszym razem. Powyżej 1,1 to może być odsiadka,
    a PJ na 5 lat. Recydywa ma stosowany mnożnik.
    Dla kierowców młodych (czy w okresie próbnym) limit jest 0%%.

    > IMO - bardzo rozsadnie i zyczylbym sobie wprowadzenia w Polsce podobnie

    System jest rozsądny, a śruba została jednak przykręcona, ponieważ zbyt
    dużo wypadków powodowali pijani.

    > ... ale problemu wypadkow po pijaku to raczej nie poprawi.

    W Polsce nie - nie ma czego na obecnym etapie poprawiać, ponieważ
    wypadki po pijaku to niewielki odsetek (poniżej 7%) i czego by nie
    kombinowali, to raczej dużego pola do manewru w zakresie bezpieczeństwa
    nie ma. Co innego z 93% procent wypadków, gdzie przyczyną byli
    trzeźwi kierowcy:> Jak się zadba o bezpieczeństwo w szerszym spektrum
    działań, to być może odsetek tych 'po pijaku' wzrośnie w ogólnym
    rozrachunku i wtedy trzeba się zastanowić co dalej.

  • 203. Data: 2014-01-08 20:01:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 08.01.2014 19:00, Budzik pisze:
    /.../
    > Kolejny przykład, że zwiazki zawodowe co miały to już zrobiły a teraz to
    > tylko przyjaw dbania o własne interesy a w tym przypadku dodatkowo
    > siedlisko bezczelności albo głupoty...

    Trochę racji mają. Powinni te kontrole zorganizować, do tego sprawdzani
    powinni być w ten sposób nie tylko kierowcy, ale dyrektor, prezes,
    kontroler itp. Jak ludzie zobaczą, że wszyscy to inaczej spojrzą.

    Alkomat w tramwaju też jest dobrym pomysłem.

  • 204. Data: 2014-01-08 20:10:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Widze, ze nadal nie widzisz roznicy. Tak jak Ty sobie towarzysko jarasz
    > faje
    > z kolegami ktos chce sie towarzysko napic jednego piwa w knajpie na
    > miescie
    > albo wypic lampke wina do obiadu i sobie pojechac bez stresu i obawy o
    > kontrole. To nie jest nalog ani alkoholizm.

    Jest.
    Jak nie może wybrać inaczej, to jest.

  • 205. Data: 2014-01-08 20:46:45
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-08 20:01, Smok Eustachy pisze:

> [...]
    > sprawdzani powinni być w ten sposób nie tylko kierowcy, ale dyrektor,
    > prezes, kontroler itp. Jak ludzie zobaczą, że wszyscy to inaczej

    A sprzątaczki też? :)

    Takie kontrole trzeźwości powinny być wpisane w statuty i umowy
    kierowców zawodowych oraz motorniczych. Tu nie powinno być mowy o
    zaufaniu pracodawcy do pracownika.
    MPK jako firma publicznego zaufania, która ponosi odpowiedzialność za
    tysiące pasażerów, nie może sobie pozwolić na takie luki i błędy.

    Ale z życia, MPK ma w dupie bezpieczeństwo.
    cyt.

    "kontrolerzy Inspekcji Transportu Drogowego sprawdzili stan techniczny
    48 autobusów miejskich i podmiejskich. Zatrzymali aż 23 dowody
    rejestracyjne"

    Do tego gdyby jeszcze doszło sprawdzanie trzeźwości, komunikacja została
    by sparaliżowana.

    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/702021,wrocla
    w-drugi-dzien-kontroli-autobusow-mpk-zdjecia,id,t.ht
    ml?cookie=1

    > Alkomat w tramwaju też jest dobrym pomysłem.

    Też? A gdzie jeszcze jest dobrym pomysłem?

    Alkomat zintegrowany z zapłonem tak. W innej formie to bzdura.
    Lepszą formą jest kamera obserwująca oczy kierowcy i aplikacja. To
    pozwala nie tylko rozróżnić reakcje trzeźwego od pijanego, ale też
    potrafi zareagować na mocno zmęczonego kierowcę.

  • 206. Data: 2014-01-08 21:30:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KS" <"mekar[wytnijto] wrote:

    > Czy wóda i bezmyślność ma być środkiem łagodzącym?

    drogi kolega czemu ma służyć kara?

    zemscie?

  • 207. Data: 2014-01-08 21:56:44
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-08 21:30, Marek Dyjor pisze:

    > drogi kolega czemu ma służyć kara?
    >
    > zemscie?

    Włożenie ręki do ogniska boleśnie poparzy (to jest kara za głupotę) i ta
    świadomość jest w nas od dziecka bez względu na upojenie alkoholowe.
    Więc gołej reki tam nie wkładamy nawet gdy jesteśmy nagrzani.
    Rozumiesz co mam na myśli?

  • 208. Data: 2014-01-08 22:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Smok Eustachy s...@w...pl ...

    > Trochę racji mają. Powinni te kontrole zorganizować, do tego sprawdzani
    > powinni być w ten sposób nie tylko kierowcy, ale dyrektor, prezes,
    > kontroler itp. Jak ludzie zobaczą, że wszyscy to inaczej spojrzą.

    Czyli im sie te kontrole nie podobaja, bo prezesi nie sa kontrolowani?
    Raczysz żartować...
    A co do organizacji kotroli - podejrzewam, że to jest do omówienia.
    Nikt przeciez nie mówi, ze wlatje kontrola do tramwaju, motorniczego na
    glebę i dmuchać...

    > Alkomat w tramwaju też jest dobrym pomysłem.

    W sensie takie ktore jak dmuchniesz promil to wyłączają tramwaj -
    oczywiście.
    Tylko czy one będą mniej "uwłaczające godności"?

  • 209. Data: 2014-01-08 22:33:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 08.01.2014 20:46, KS pisze:
    /.../
    > A sprzątaczki też? :)

    Też. I biurwy. Wszyscy to wszyscy. Ale żeby prezes miał do roboty
    trzeźwy przychodzić - to się w pale nie mieści.

    W skali społeczeństwa:

    1. Alkomat przy mównicy sejmowej.
    2. Alkomat przy każdym poselskim fotelu.
    3. Alkomat we wszystkich samochodach rządowych. I GPS z automatycznym
    pomiarem prędkości i mandaty za przekraczanie.
    4. Alkomat na posiedzeniach Rady Ministrów itp.

> [...]
    > MPK jako firma publicznego zaufania, która ponosi odpowiedzialność za
    > tysiące pasażerów, nie może sobie pozwolić na takie luki i błędy.

    Jak ludzie zobaczą, że każdy to każdy. Oni pod pretekstem kontroli robią
    kolejną represję.

    > Też? A gdzie jeszcze jest dobrym pomysłem?

    W autobusie i metrze. I w Pendolino.

    > Alkomat zintegrowany z zapłonem tak. W innej formie to bzdura.

    Wystarczy że wysyła sygnał do dyspozytora.

    > Lepszą formą jest kamera obserwująca oczy kierowcy i aplikacja. To
    > pozwala nie tylko rozróżnić reakcje trzeźwego od pijanego, ale też
    > potrafi zareagować na mocno zmęczonego kierowcę.

    Taniej będzie dodać każdemu szoferowi strażnika.

  • 210. Data: 2014-01-08 22:34:48
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 stycznia 2014 18:29:02 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
> [...]
    wypadek spowodowany tym że komuś żar pod jaja spadnie. Ale nie umieszczą tego w
    statystykach, bo statystyki do któregoś miejsca po przecinku liczą. Po fajkach są w
    zasadzie dwie choroby. Jedna śmiertelna, trwająca maks pół roku po wykryciu. leczenie
    niezbyt drogie. Druga to odmiana astmy. Nieuleczalna, lekarstwa bardzo tanie nie
    wymaga żadnej drogiej i specjalistycznej terapii. Ta astma skraca życie o kilka lat.
    W ZUSie się cieszą z tego powodu. Jak by wprowadzili zakaz sprzedaży alkoholu to
    konsumenci pili by tyle samo co do wprowadzenia zakazu. Koszty były by jeszcze
    większe bo pili by wynalazki a nie było by tej 1/4 kasy.

    > No to co mowisz, ze panstwo doklada jak przedstawiles same zalety dla panstwa
    >
    > wynikajace z picia i palenia?
    >

    > --
    >
    > Artur
    >
    > ZZR 1200

    Przygłupi jesteś z urodzenia czy to nabyte? Nie ogarniasz dziesięciu zdań.