    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Nawijanie toroidalnego transformatora
    Date: Sat, 16 Jan 2010 13:14:27 +0100

    On Fri, 15 Jan 2010 23:50:34 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nawet nazywa sie "slider" :-)

    >za jednym obrotem tej obreczy-szpuli z drutem odwija sie z niej
    >kawalek znacznie mniejszy niz jej obwod. Jakos trzeba zorganizowac to
    >odwijanie, oraz naciag nawijanego na toroid drutu. A przy
    >niecentrycznym polozeniu toroidu takze kasowanie luzu.
    >
    >I to jest chyba zadanie tego elementu na obwodzie obreczy, o ile moze
    >sie przesuwac.
    >
    >J.

    Znalazłem taki uproszczony schemat nawijarki i magazynku:
    http://lms.alpha.pl/rozne/Nawijarka.JPG

    Taka maszyna działa następująco:
    w pierwszym kroku ładujesz określoną ilość drutu na magazynek, potem
    podczas nawijania drutu na rdzeń, drut ześlizgue się z magazynka przez
    zamek (akurat tutaj jest dość skomplikoawny, bywają prostsze). I wsio.

    Jak chcesz popatrzeć na różne filmiki, to tutaj masz linki do
    producentów:

    http://www.gormanmachine.com/
    http://www.winding-machine.com

    A tu tylko nawijarki ,,normalne'':