  • 71. Data: 2012-07-31 10:47:56
    Temat: Re: Nie jedź na Hel!
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-07-30 19:02, J.F pisze:

    > Awaria jakas ? Dzis jedzie ok 50 minut.
    >
    > Dawniej byly jeszcze wodoloty ... tez ciekawe - pol godziny z Helu do
    > portu Gdansk czy tez Gdynia, pol godziny od wejscia do portu do
    > przystani :-)
    >
    > J.

    Nie dalej jak 3 lata temu pływały wodoloty. Cenowo chyba 45PLN za osobę...

  • 72. Data: 2012-07-31 15:12:27
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 31 Jul 2012 08:49:37 +0200, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    >Dużo nawozów z pól i małe zasolenie?

    I minimalna wymiana wód z oceanem (z czego również wynika małe
    zasolenie).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 73. Data: 2012-07-31 15:21:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    com...

    >I minimalna wymiana wód z oceanem (z czego również wynika małe
    >zasolenie).

    No, akurat m. Srodziemne tez ma mala wymiane, a zasolenie Adriatyku
    chyba wyzsze niz srednia.

    J.

  • 74. Data: 2012-07-31 16:03:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, July 31, 2012, 3:21:28 PM, you wrote:

    > No, akurat m. Srodziemne tez ma mala wymiane,

    Chyba zartujesz...

    > a zasolenie Adriatyku chyba wyzsze niz srednia.

    Na Śródziemnym masz pływy, od oceanu dzieli jedynie jedna cieśnina.
    Bałtym z Morzem północnym łączy dłuuugi i płytki kanał pomiędzy
    wyspami, który tłumi pływy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 75. Data: 2012-07-31 16:08:57
    Od: kapec <k...@o...pl>

    Swojego czasu jezdzilem na hel dosc czesto poplywac na desce. Z czasem
    dalem sobie spokoj. Ruch z roku na rok coraz wiekszy, z roku na rok
    coraz drozej. W jakiestam swieto, bodaj 15 sierpnia albo boze cialo od
    chalup do wladka stalem w korku 3 godz, pozniej przed rumia nastepna
    godzine. Z rumii do obwodnicy trojmiejskiej nastepna godzina. Nie
    jezdze tam wiecej w sezonie bo to strata czasow i nerwow, choc samo
    poruszanie sie po tym terenie mam juz w miare opanowane i wiem jak
    mozna do wladka dojechac nie stojac w megakorkach. W zeszlym roku
    jechalem do kumpla do domku w miejscowosci oslonino. Jechalem w piatek
    pod wieczor, korek stal juz 3km przed koncem obwodnicy, pozniej cala
    dwupasmowka do redy i dalej do wladka co kawalek zatwardzenie. W
    sobote po poludniu droga ta wygladala dalej tak samo. Ta lawina aut
    jechala 24 godziny.

  • 76. Data: 2012-07-31 16:50:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-31 15:21, J.F pisze:
> [...]
    > On Tue, 31 Jul 2012 08:49:37 +0200, Jakub Witkowski

    > No, akurat m. Srodziemne tez ma mala wymiane, a zasolenie Adriatyku chyba wyzsze

    Nie jestem oczywiście żadnym hydrologiem, nawet nie stałem blisko żadnego, dlatego
    odważę się na szkic modelu :)

    Bilans danego akwenu wygląda tak: wpływa woda z rzek + opady, ubywa wody poprzez
    parowanie,
    a różnica pokrywana jest poprzez przepływy z/do oceanu. Dodatkowo są pływy, których
    bilans
    jest jednak zerowy (ale mają wpływ na zasolenie).

    Z tego punktu widzenia bilans Bałtyku wypada (jak sądzę) zupełnie inaczej niż
    Śródziemnego.
    Uchodzi do niego sporo rzek (jak na wielkość akwenu) opadów jest sporo, ale parowanie
    niewielkie
    (bo dość niskie temperatury) i podejrzewam że per saldo woda z Bałtyku wypływa.
    Dodakowo pływy
    dobowe są mniejsze chyba (cieśniny duńskie vs Gibraltar). W rezultacie mamy w Bałtyku
    wodę
    rzeczno-morską z przewagą rzecznej...

    Wszystko powyższe wyssane z palca w trakcie kontemplacji sufitu :)

  • 77. Data: 2012-07-31 17:14:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,

    >Chyba zartujesz...

    >Na Śródziemnym masz pływy, od oceanu dzieli jedynie jedna cieśnina.

    Morze duze, a ciesnina malutka. Jesli dobrze widze to na Majorce plywy
    maja +/-10cm.

    Doczytalem sie - morze cieple, woda paruje w duzej ilosci, z Atlantyku
    musi doplywac (choc akurat po dnie Gibraltaru drugi prad wyplywa), w
    miare parowania sie zageszcza.

    A w Baltyku odwrotnie. Zimne, slabo paruje, opady zbiera, i w sumie
    wyplywa. A ze ciesniny plytkie, to pradu dennego nie ma.
    Tylko z rzadka troche slonej wody z Atlantyku wplynie.

    J.

  • 78. Data: 2012-07-31 17:39:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, July 31, 2012, 5:14:23 PM, you wrote:

    > Morze duze, a ciesnina malutka.

    I króciutka ale za to głęboka.

    > Jesli dobrze widze to na Majorce plywy maja +/-10cm.

    Być może - nie chce mi się sprawdzać. Ale jednak są.

    > Doczytalem sie - morze cieple, woda paruje w duzej ilosci, z Atlantyku
    > musi doplywac (choc akurat po dnie Gibraltaru drugi prad wyplywa), w
    > miare parowania sie zageszcza.

    Weź pod uwagę, że nawet Może Czarne ma większe zasolenie niż Bałtyk.

    > A w Baltyku odwrotnie. Zimne, slabo paruje, opady zbiera, i w sumie
    > wyplywa. A ze ciesniny plytkie, to pradu dennego nie ma.
    > Tylko z rzadka troche slonej wody z Atlantyku wplynie.

    Ano.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2012-07-31 18:00:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,
    > Morze duze, a ciesnina malutka.
    >I króciutka ale za to głęboka.

    Z tego powodu sol wyplywa z morza srodziemnego :-)

    >Być może - nie chce mi się sprawdzać. Ale jednak są.

    Czy to w ogole mozna nazwac plywami ? Fale na Baltyku sa wieksze :-)

    >Weź pod uwagę, że nawet Może Czarne ma większe zasolenie niż Bałtyk.

    A morze Martwe jakie ma.
    I dlatego wlasnie nie podoba mi sie uzasadnianie niskiego zasolenia
    mala wymiana.

    Aczkolwiek jak widac - na Baltyku naprawde z tego powodu. Ale tylko na
    Baltyku.

    J.

  • 80. Data: 2012-07-31 22:06:34
    Temat: Re: Nie jedz na Hel!
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 29.07.2012 22:46, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:s57b18p7e56mvg0uh2jf2mfmi5sfk5ji0c@4ax.
    com...

    >>> morzu (nie mierzeja i nie hel) no i zeby bylo blisko wody tj nie 20 min

    > Jakby to było z klimą, kuchnią, łazienką, tv i kilkoma pokojami to ceny
    > byłyby jak w Chorwacji....
    > Tyle że jeszcze trzeba trafić na 7/7 dni pogody i morze o temperaturze
    > 25 stopni i więcej.....
    > Do zrobienia?
    ja płaciłem 85 za trzy osoby. klimy niema, bo nie trzeba. łazienka jest
    jedna na pokój. kuchnia niby jest wspólna, ale raz tylko wodę gotowałem.
    jakoś mi się nie widzi gotowanie obiadów (asystowanie) samodzielne na
    urlopie. Problem jest jeden; dla niektórych nie do pokonania. 4km od
    morza, 7km od bezludnej plaży.

    Pytaliście po co tłumy ciągną nad morze. a po co ciągną do
    supermarketów? JA bym nawet chleb kupował przez internet, a są tacy,
    którzy zamiast do kościoła lezą co niedziele do marketu. Zamiast robić
    zakupy relaksują się z napojem i słomką w gwarnym pasażu.

    Nad naszym morzem jest 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę uliczny
    "odpust" stragany, przekupki... Samochodem nie da się przejechać. Żeby
    sobie uprościć życie, straż wiejska wnioskuje o postawienie znaku strefa
    zamieszkania. Tak więc parkować nie wolno, (tylko na parkingach) rowery
    bez hamulców i oświetlenia, mają pierwszeństwo, piesi.. to już lepiej
    nie wspominać.

    Podoba Wam się pomysł mieszkania przez 2 tygodnie w ciszy? Wsłuchiwanie
    się w szum wiatru, krople deszczu? Spacerowanie parę km dziennie, na
    plażę? Do sklepiku? To się wszystko da zrobić, tanio, nad naszym
    Bałtykiem. Gdzie? Po zastanowieniu, wolę nie pisać gdzie ja bywam, ale
    wystarczy że dojedziecie do jakiegokolwiek kurortu, przy którym na mapie
    widać drogę na wschód i zachód. Kilka, kilkanaście kilometrów w
    którąkolwiek stronę, gdzie na mapie niema dużych miejscowości, najwyżej
    wioski zabite dechami. Tam znajdziecie chwilę odpoczynku. Pytanie ilu z
    Was tego sobie życzy.

    ToMasz