  • Data: 2016-05-11 13:28:41
    Temat: Re: OZE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 maja 2016 12:18:55 UTC+2 użytkownik AL napisał:
> [...]
    lamusa-w-podkarpackiej-wsi-stworzyli-pierwsza-na-swi
    ecie-fabryke-drukowanych-ogniw-slonecznych

    >Takich firm w Polsce jest wiele. Znam kilka bliżej. Niektórzy od 15
    >lat nie sprzedali w Polsce nic.

    Ale poza Polske sprzedaja ?

    > Siedzą tak wbrew temu co się wokół dzieje, jedni dla ideałów, inni
    > dla taniej siły roboczej.

    Nie rozumiem co cie dziwi - fabryka zarabia, to siedza i zarabiaja.
    Co tu jest "wbrew temu co sie wokol dzieje" ? Ze siedza, zamiast
    otwierac druga w Indiach ?

    > Potem ta tania siła robocza w ramach ogólnego zbaranienia idzie
    > głosować na eurosceptyków.

    Czy masz na mysli, ze to glosowanie jest w sumie na niekorzysc tej
    sily ?

    >Ja bym jeszcze chciał żeby w Polsce powstał rynek na to co oni i im
    >podobni robią.

    Ale to nie jest warunek konieczny do rozwoju tegp biznesu.

    >A z tym to już przestają się nawet kryć.

    No ba. Ale czy nie maja przy tym sporo racji ?

    Ja bym sie bardzo ucieszyl, gdyby sie okazalo ze prad i samochody
    mozemy miec "za darmo" czy "odnawialny", ale jak na razie, to wcale
    nie jest tak wesolo.
    Choc Niemcy jakos swoje sloneczne maja i nawet zacmienie przezyli.

    >No właśnie, państwu się nie opłaca, a prywatnej firmie się opłaca,
    >nawet w nieprzychylnym państwie.

    Czynnikow moze byc znacznie wiecej - i nie tylko przychylnosc panstwa.

    >Ciekawe ile czasu im zajmie spakowanie tej firmy na ciężarówkę i
    >przewiezienie do Niemiec jak Kaczyńskiego wywalą z Schengen.

    A dlaczego mieliby wywalic ? Na razie to w Niemczech wiecej imigrantow
    niz u nas :-)

    A nawet jak wywala - tirmani troche postoja na granicach, ale na tym
    sie uciazliwosci koncza.
    Gorzej, jak nas z Unii wywala.

    >Pomyśl ile tego prądu byłbyś w stanie zmagazynować i zużyć sam.
    >Przerób oświetlenie na 12V, zrób równoległą instalcję 12V z
    >gniazdkami na ścianach, a potem kombinuj co tu do nich podłączyć.
    >Za jakiś czas dojdziesz że nie tylko nie chcesz się podłączyć do
    >sieci jako producent, a wręc się odłączysz od sieci jako konsument.

    Notebooki na razie na 19V, ale moze zastapia je tablety :-)
    A klimatyzatory ... no, w samochodach sa juz elektryczne na 12V ...
    Tylko co zrobic z zelazkiem ....

    J.