    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Date: Wed, 15 Oct 2014 12:48:26 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello Gof,

    Wednesday, October 15, 2014, 12:18:37 PM, you wrote:

    > Pomysłowe z tym czwartym op-ampem, dzięki.

    Ale to nie mój pomysł - to stare jest...

    > Machnąłem taki schemat:
    > http://www.chmurka.net/r/unbal.png
    > Układ ma brać sygnał z wyjścia głośnikowego radia samochodowego (tam są
    > prawdopodobnie dwa wzmacniacze w mostku) i produkować niesymetryczny
    > sygnał dla dalszych torów (TDA7384, TA8275H, jakiś LPF + TDA7294 do
    > subwoofera). To oczywiście tylko jeden kanał, drugi będzie identyczny.
    > Obliczyłem tłumienie na 9.98x:
    > - pierwszy etap (dzielnik na wejściu IC1A i IC1B): tłumi 11x

    Tyle, że rezystorów 4k7 nie łączyłbym do sztucznej masy tylko dodałbym

    > - drugi etap (IC1A, IC1B): wzmacnia 1.94x

    Po co? Zrób dwa wtórniki, bez rezystorów.

    > - trzeci etap (IC1C): tłumi 2.136x

    I znów - po co? Daj 4 identyczne rezystory.

    > Idealnie byłoby mniej tłumić na wejściu (tylko tyle, żeby 15V na wejściu
    > nie przekroczyło 4.5V dozwolonego swingu przy zasilaniu 9V), ale nie wiem,
    > jak przerobić stopień wejściowy tak, żeby był tam wzmacniacze odwracające
    > i dalej to miało ręce i nogi.

    Nie muszą być odwracające - mogą być po prostu wtórniki. Wzmacniaczem
    różnicowym jest IC1C

    > Zasilanie 9V, bo tyle wymaga TDA7384, więc można dać jeden stabilizator.

    Do czego TDA7384 potrzebuje 9V? Jesteś pewny, że chodzi o TDA7384?

    > Dlaczego nie podłączę się po prostu do jednego z wyjść głośnikowych, biorąc
    > sygnał względem masy? Z kilku powodów:
    > - nie chcę prowadzić dodatkowej masy do radia, żeby nie powstała pętla
    > masy (chcę mieć tylko jeden punkt styku wszystkich mas w urządzeniu)
    > - nie chcę brać sygnału względem masy zasilającej, bo będzie tam dużo
    > syfu (głównie z przetwornicy na SG3525, robiącej symetryczne 40V dla
    > wzmacniacza subwoofera)

    > Chyba że błądzę gdzieś bardzo...

    Nie mogę pojąć, dlaczego w ogóle rozpatrujesz branie sygnału z wyjścia
    głośnikowego i tylko jednego. Chyba, że chcesz użyć dwóch takich
    separatorów i sygnał z nich zsumować.

    --
    Best regards,
    RoMan