  • Data: 2017-06-02 15:43:15
    Temat: Re: Oszczędności
    Od: slawek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Jun 2017 12:01:11 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Idiotyzmem jest Twoja sugestia ze w Javie czy innych C# rownie
    latwo popelnic powazny blad
    > czy "ogarnac" kod co w jakims assemblerze.

    Równie łatwo nie jest. Jest równie możliwe. Jeżeli w Asemblerze
    napiszesz sub zamiast add to może być nieciekawie: błąd semantyczny.

    W Javie napiszesz - zamiast + i kaboom... taki sam błąd. W Simulinku
    narysujesz linię zamiast do plusa to do minusa... I znowu błąd. W
    jakimś Lispowatym napiszesz zamiast plus minus.

    Ba! Programując komputer analogowy wetkniesz nie tam gdzie trzeba
    kabelek. I pierdut... Znowu błąd.

    Po prostu. Gdyby było inaczej... Gdyby istniał język gwarantujący
    nieomylność i zero błędów...

    Ale tak nie ma. Errare humanum est.

    Oczywiście w niektórych językach nie da się szybko pisać dużych
    programów. Bo już 100 linijek to pasztet zajęczy. W innych marsz ku
    klęsce to 100000 linii. Jednak wywalenie się czegoś przekrytycznego
    może być równie lub nierównie bolesne. Z punktu widzenia end usera
    jest wsio rawno czy auto rozbiło się przez błąd w mikrokodzie CPU czy
    przez błąd w jakimś bajerze napisanym w PHP czy Verilogu.

    Swego czasu jeden z moich kolegów wychwał Pascala. Że błąd DOI=1.100
    nie jest w nim możliwy. Tego samego dnia wstawił średnik bezpośrednio
    po do w taki malowniczy sposób: for i:= 1 to 100 do;

    > Co do mojego "potrafienia" to potrafilem i potrafie programowac
    produkcyjnie w Algolu, Simuli,
    > FORTRANie, COBOLU (slabo:), kilku BASICach (w tym VB), PL/I,
    ASMx86, C/C++, Pascalu,
    > Iconie, Tclu, Pythonie, C# i Javie (wciaz slabo:). Dotknalem kiedys
    tez Prologa, Moduli2, (niestety)

    Ale nie znasz Asemblera Z80, nie pisałeś na 68000, Logo, Forth, Jean.
    Kiepsko. Nie widzę wśród tego wyliczenia Lisp, Mathematica, F#,
    Haskella, Clojure, Lua. Nie ma LabView, Dragona, Keplera. I ty
    myślisz że dasz nam radę zaimponować? Może przynajmniej Awk ew.
    Scratch?!

    > Nie wymieniam to po to, aby sie chwalic (bo to zwykle mlotki/dluta
    sa:) ale zeby unaocznic

    Ok. To są młotki. I właśnie dlatego że to są młotki to każdym można
    sobie samemu rozbić palec.