  • Data: 2018-10-10 20:25:35
    Temat: Re: Ożywiony NiMh?
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-10 o 17:08, Pawel 'Jarod' pisze:
    > On 2018-10-10 15:18, Marek wrote:
    >
    > Ale coś mnie tknęło i ponownie je naładowałem i powtórzyłem test,
    > teraz rozladowaywały się przez długie godziny a miernik doliczył do
    > 760 mAh

    Dobre ładowarki mają funkcję, co się zowie (bodajże) "świeżeniem". No i
    polega właśnie na rozładowywaniu, i ładowaniu ogniwa, co jest powtarzane
    *kilkakrotnie*. I ładowarka sprawdza za każdym razem, ile do ogniwa
    weszło, czy też (lepiej) "wyszło" z niego. I powtarza operacje dotąd, aż
    pojemność ogniwa przestaje rosnąć. Na końcu podaje ową pojemność.
    Takie "dobre" ładowarki to te od BC-700 w górę, acz i inne też to
    miewają, np. Voltcraft, ale nie pomnę od jakiego numeru. Ogólnie każda
    ładowarka w cenie circa 80 zł powinna już to mieć. No oczywiście
    sprzedawca nie omieszka się tym pochwalić, więc łatwo znajdziesz
    odpowiednią.