  • Data: 2018-10-12 16:26:23
    Temat: Re: Ożywiony NiMh?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    >Miałem 3szt Aku nimh AAA marki Lidl/Tronic w lampce LED, która ma
    >fizyczny wyłącznik i była wyłączona. Lampa byłaś nieużywana przez
    >jakiś czas (że dwa miesiące, może ciut dużej). Nie chcę się zapalić,
    >sprawdzam napięcie na aku, każdy ok 0.05V, kaplica.

    Ja bym taki pewny nie byl tej kaplicy.
    Rozladownanie NiCd/MH zdaje sie malo szkodzic.
    Kiedys mi sie obil dokument z NASA, gdzie zalecali przechowywac
    zwarte.

    >Ale wrzuciłem je do ładowarki wcześniej kopiąc je troszkę prądem
    >rozruchowym z zasilacza by ładowarka uznała je za sprawne .
    >Naładowała je, ale nie mając zaufania do takiej "regeneracji" na
    >szybko wystrugalem sobie miernik mAh. Rozladowowywalem każdy przez
    >rezystor 15? do 1V mierząc mAh w trakcie. Na kazdym aku wyszło ok
    >70mAh, rozładowały się w kilkanaście minut. Czyli szmelc. Ale coś
    >mnie tknęło i ponownie je naładowałem i powtórzyłem test, teraz
    >rozladowaywały się przez długie godziny a miernik doliczył do 760 mAh
    >(900mAh deklarowane przez producenta). Ki diabeł? Odżyły??

    Nie wiem co masz za ladowarke, moze po prostu za pierwszym razem
    uznala, ze sa naladowane i stanela.
    Moglo pomoc zwykle podgrzanie akumulatorow.

    Troche akumulatorkow w trakcie uzywania nabralo wiekszej rezystancji
    wewnetrznej.
    Napiecie dobre, prad zwarcia idzie w ampery, a komorka czy fotoaparat
    cyfrowy ruszaja i zaraz sie wylaczaja.

    Sprawdz akumulatory po paru dniach/tygodniach - lubia lapac zwarcia.
    Mozna przepalac, ale nadal lubia.

    Kupuje sie eneloopy i ma sie spokoj.

    J.