  • Data: 2018-10-09 19:31:01
    Temat: Re: Paliwo w cale nie jest drogie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 9 October 2018 10:29:24 UTC-5, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Tylko pod warunkiem, że są w danym kierunku tanie linie.
    > Gdy trzeba kupić bilet na samolot z normalnym bagażem - dla 4-5 osobowej
    > rodziny auto wychodzi taniej (w EU oczywiście).
    > Czasami są okazje cenowe, ale trudno zaplanować 2-3 tygodniowe wakacje
    > rodziny z dziećmi w wieku szkolnym pod taką okazję.

    Odniose sie do uwagi o tanich liniach a pozniej o rodzinnych wyjazdach.
    TAnie linie.
    Niekoniecznie.
    Tanie latanie to domena europy, reszta swiata tak tanio nie ma (no moze poza jakimis
    poludniowo amerykanskimi liniami jakiegos Pablo).

    Wez sobie np. usa/kanade.
    Lot to z grubsza 200-500 dolarow na osobe. I mimo to jazda autem jest takim se
    pomyslem.

    taki se przyklad z brzegu:
    Minneapolis-Denver i spowrotem. 810 mil - 1300km.
    cena przelotu samolotem to 150-200dolarow (w obie strony, termin na pojutrze czy za
    dwa tygodnie - ceny podobne)
    Autem to jest z grubsza 120litrow paliwa w jedna strone. litr po dolarze ( zgrubsza,
    3$ za galon).

    I to sa ceny zwykle.

    A teraz europa, zaszalejmy, katowice londyn(heathrow).
    Lot - 350+450pln termin na pojutrze, przesiadka w wawie. czas podrozy 4-5h.
    lufthansa - 1036pln (w tym 23 kg bagazu).

    autem 1600km. cene liczylem wyzej (tyle ze dla lodzi). okolice 1200pln.

    A teraz o wyjezdzie rodzinnym:
    Ceny jakie sa kazdy widzi. Moja uwaga byla ogolna. Oczywiste jest ze mozna warunkami
    regulowac tak aby jedno wyszlo lepiej niz drugie.
    A przeslanie moje bylo takie ze podrozowanie samolotami wcale takie drogie nie jest.
    Porownywalne do samochodu.
    Wakacje z rodzina, auto zawsze bedzie lepsze (no moze prawie zawsze).
    Jazda samemu? Samolot pewnie lepszy. Szczegolnie jakby dodac ze ktos jest np.
    inwalida czy nie jezdzi dobrze na dlugich dystansach albo dystans jest wiekszy.

    Tak czy siak jak ktos zle wybierze to sobie budzetu nie zdemoluje, no moze poza
    wariantem ze auto umrze mu w hiszpanii, lokalny ciaprok auto drogo zadrutuje zamiast
    naprawic i w niemczech trzeba bedzie naprawiac ponownie albo lawete zamawiac.
    Sytuacje wypadkowe odrzucamy, oba warianty sa na tyle strszne ze nie ma co ich
    dorzucac tu bo nie bedzie z tego konkluzji :)