eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPasek › Re: Pasek
  • Data: 2019-05-15 14:08:22
    Temat: Re: Pasek
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
    news:5cdbb162$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2019-05-15 o 02:00, Pszemol pisze:
    >> "Uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
    >> news:5cdb4ace$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Wg moich obliczeń motocykl ślizga się po jezdni ze średnią prędkością
    >>> ok. 65km/h. Prędkość wyliczona na całym odcinku drogi, którą widać na
    >>> filmie, a widać tam ok. 12-13m. To jeszcze daleko do prędkości z jaką
    >>> się normalnie poruszają motocykle w terenie zabudowanym, czyli 200km/h.
    >>
    >> A jak oceniasz błąd w swoich kalkulacjach? +/- 5km/h, +/-10km/h?
    >>
    >>> Przy czym prędkość w chwili, kiedy motocyklista się "położył" musiała
    >>> być dużo, dużo "niższa", bo jak wszyscy wiemy, prawa fizyki są takie, że
    >>> "położony" na drodze w poślizgu motocykl zwiększa swoją prędkość ze
    >>> względu na tzw. ujemne tarcie.
    >>
    >> Napisz coś więcej o tym prawie fizyki a szczególnie o ujemnym tarciu...
    >> Szczerze mówiąc - nie słyszałem... jakaś dupiana ta AGH, nic nie uczą na
    >> EAiE.
    >
    > Nie uczyli Cię o ujemnym tarciu, które powoduje nadpoślizg?

    A wiesz, że próbuję zachować otwarty umysł i po wysłaniu swojego
    poprzedniego posta na temat AGH pomyślałem - "a może rzeczywiście
    jest takie pojęcie jak ujemne tarcie a tylko ja jestem ignorantem?"

    I wiesz co? Faktycznie jest takie pojęcie używane!

    https://www.finesoftware.pl/pomoc/geo5/pl/tarcie-uje
    mne-01/

    Tarcie ujemne
    Tarcie ujemne na pobocznicy pala jest zjawiskiem, które powstaje na skutek
    osiadania gruntu w pobliżu pala. Grunt odkształcający się dokoła pala
    pociąga pal w dół, redukując w ten sposób jego nośność przy zadanym
    osiadaniu pala.

    Parametry wejściowe do oceny wpływu tarcia ujemnego na pobocznicy są to -
    osiadanie powierzchni gruntu w oraz głębokość aktywna tej deformacji h. Dla
    jednolicie rozłożonych obciążeń wokół pala, wartość w powinna być mierzona w
    odległości równej trzykrotnej średnicy pala od powierzchni zewnętrznej.
    Wartość reprezentuje głębokość, na którą wpływa osiadanie powierzchni
    gruntu, poniżej której zakłada się grunt nieściśliwy bez deformacji.

    Obliczenie tarcia ujemnego przeprowadzane jest najpierw przez wyznaczenie
    granicznych sił ścinających przenoszonych przez pal Tlim. Procedura
    rozwiązania zakłada, że osiadanie gruntu zmniejsza się liniowo wraz z
    głębokością od wartości w na powierzchni gruntu do 0 na głębokości h.
    Określona wartość osiadania gruntu jest zatem zakładana dla każdego poziomu
    pod powierzchnią gruntu do głębokości h. Siły powstałe w sprężynach
    (podpierających poszczególne elementy) na skutek ich odkształcenia są
    wyznaczane, a następnie odejmowane od Tlim w celu redukcji nośności pala.

    Z przedstawionej teorii wynika, że dla większego osiadania w lub większej
    głębokości h, wartości Tlim mogą spadać do zera. W skrajnych przypadkach,
    tarcie ujemne może całkowicie wyeliminować nośność pobocznicy, tak że pal
    jest oparty jedynie na podłożu sprężystym pod palem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: