    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Date: Thu, 28 Jun 2018 21:36:55 +0200

    On 6/28/2018 11:18 AM, Adam Wysocki wrote:
    > No tak, to trochę zmienia ;) Pytałeś, czy radio nie piszczy, podając znak?

    Oni tez nie podawali ;)

    > Czy nie masz licencji?

    Nie mam. Musialem naprawić baterię po zalaniu a że nie mialem wtedy
    odbiornika SDR to nie było jak sprawdzić czy stawia nośna.

    > Krótkofalowcy są wyczuleni na osoby bez licencji na pasmach. Inna sprawa,
    > że zgodnie z przepisami nie wolno im z nimi rozmawiać.

    E tam, obecnie czasem zaglądam na pasma amatorskie w miare jak moja
    żałosna antena na 2 drutach coś złapie szukając jakiś ciekawych
    transmisji cyfrowych. Może na tych magicznych ciagle jest po staremu,
    ale na pasmach gdzie sięgają zwykłe dwuzakresowe radia od chińczyka nie
    ma żadnych zasad.

    Zobacz:

    https://www.aliexpress.com/item/BaoFeng-UV-5R-Walkie
    -Talkie-Professional-CB-Radio-Baofeng-UV5R-Transceiv
    er-128CH-5W-VHF-UHF-Handheld/32806565368.html

    80zł z przesyłką. Absurd. I co gorsza działa. I co jeszcze gorsze da się
    ponoć przeprogramować na szersze zakresy.

    > W sumie każde hobby ma swoją specyfikę. Mam wrażenie, że krótkofalarstwo
    > przyciąga średnio więcej popaprańców niż inne hobby. Nie mam pojęcia z
    > czego to wynika.

    Gdzieś czytałem że prawdopodobieństwo uszkodzenia psychiki rośnie z
    inteligencją.

    > Praca to co innego, mi chodzi o amatorów :)

    A ten 60-latek w garniturze to nie amator ;) ?