eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetPłyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze PCI › Re: Płyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze PCI
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Płyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze
    PCI
    Date: Mon, 3 Sep 2018 20:06:50 +0200

    On 9/3/2018 7:46 PM, BaSk wrote:
    > Tak na marginesie: taką przejściówkę uwaliłem, zdaje się że dlatego, iż
    > uznałem, że jest hot plug, i odłączyłem od kompa "na biegu".

    Nie, raczej uwaliłes ją dlatego że urządzenie po drugiej stronie nie
    mialo izolacji od sieci albo gdzieś znajdowal się naprawdę duży zbiornik
    potencjału (jak np. 70kg białka).

    Uwaliłbyś cokolwiek innego w tej sytuacji.

    Przelotek USB->COM uzywam od wieków i sa z nimi zupelnie inne problemy
    niż "uwalanie".

    > A myślałem, że jeśli wejście jest przez USB, to hot plug "jest we
    > standardzie". Nie jest!

    Bo masz popsuty sprzęt. Albo przeogromnego pecha że trafiłeś na ten
    jeden egemplarz. Moje kilkadziesiąt działa, choć ma problemy zupełnie
    gdzie indziej.

    Przelotki USB->COM mozna przepinać pod napięciem. Problemem jest stary
    sprzet który na porcie COM potrafi dostarczyć solidnych setek V i
    kilkudziesięciu mA pradu wyrównawczego bo projektant był imbecylem.