    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Polski odpowiednik 555-xxxx
    Date: Sat, 8 Apr 2017 12:12:46 +0200

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:ocab0s$fui$1@node1.news.atman.pl...

    Przywalę z grubej rury, w ironicznym tonie, ale jako krytykę systemu
    ukierunkowanego głównie na babcie z pietruszkami, czosnkiem, czy
    "latrelkami", nie chcącego widzieć "wesołej polskiej młodzieży" (z
    "niewiadomego" powodu niesłużnie i obraźliwie nazywanej gimbazą, choć nie
    tylko), demolującej park/podwórko/przystanki, wykorzystam ostatnie
    wydarzenia, ale w szczytnym celu:

    > Poza tym jest jeszcze kwestia systemu prawnego:
    > w USA wystarczy, żeby na taki ujawniony prywatny numer ktoś raz zadzwonił,
    > właściciel poniesie "straty moralne" i sąd zasądzi milion dolarów
    > odszkodowania.

    To pewnie mogą w zasadzie za jednego telemarketera zrobić raban? (no nie
    chcę, żeby ten głuchy ch.j z garnkami dzwonił)

    > W Polsce to ja nie wiem, co musiałoby się dziać z takim numerem, żeby sąd
    > w ogóle przyjął sprawę do rozpatrzenia.

    Musiała by pewnie i u nas zajść akcja, jak w Berlinie, Londynie, czy w
    Sztokholmie (i nie tylko tam, ale za długo by listować), żeby wreszie się
    obudził jakiś tępy kutas od prawa, wolą zaklepać cięcie drzew hulaj dusza
    piekła nie ma, niż popracować nad usprawnieniem bezpieczeństwa zarówno w
    skali lokalnej, jak i globalnej, co ostatnio zresztą skwapliwie psują. San
    Escobar, śmieszno, czy straszno?
    A co do tego babcie? A jakże, strasznicy wiejscy (nie mylić z normalnymi
    strażnikami miejskimi/gminnymi) ochoczo przypieprzą babinie 5 stówek i
    równie ochoczo nie zauważą młodziana, który właśnie kawałek dalej niszczy
    ławkę. A to przez to, że schorowana Babcia Stefa nie schyliła się
    wystarczająco szybko, jak jej "latrelek" zrobił kupkę wielkości ziarka
    fasoli, by ją sprzątnęła, nie widząc jednocześnie nabuzowanego karczycha,
    którego amszczaf (tak, wiem, amstaff), bez smyczy i kagańca, nasrał właśnie
    balasa wielkości pomelo.
    No, chyba, że to byłby telefon jakiegoś ważnego kacyka, uu... to pewnie od
    razu by ruszył walec, śpiewał Młynarski "przyjdzie walec i wyrówna,
    przyjdzie walec - i wyró...". Więc innymi jego słowami - coby tu jeszcze
    spieprzyć Panowie, co by tu jeszcze? W 1927 pakę austriaka Hitlera był w
    stanie uziemić jeden policyjny patrol. w 1933 już nie było by to takie
    latwie. Na co oni czekają? A... wiem... aż "wyzdychają" emeryci i renciści,
    taniej będzie wysłać ZUSowi listy gratulacyjne, niż wypłacać świadczenia.
    Dobra, tyle, jadę do Santo Subito...
    I oby nie było, jak w dwunastej pieśni o spustoszeniu Podola, Jana
    Kochanowskiego.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.