eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPomiar "zagrzania" turbiny › Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
  • X-Received: by 10.140.20.246 with SMTP id 109mr117354qgj.0.1411306171089; Sun, 21 Sep
    2014 06:29:31 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.20.246 with SMTP id 109mr117354qgj.0.1411306171089; Sun, 21 Sep
    2014 06:29:31 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!news.glorb.com!a13no1030348igq.0!news-out.google.com!i10ni17qaf.
    0!nntp.google.com!m5no1907509qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.google
    groups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 21 Sep 2014 06:29:30 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <lvm2md$kbg$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.172.121;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.175.172.121
    References: <lvm2md$kbg$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Sun, 21 Sep 2014 13:29:31 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2544994
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 21 września 2014 10:26:45 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    > Jest sobie wysilona benzyna.
    >
    > Powstaje pytanie - jak (sensownie) zmierzyć zagrzanie turbiny, a
    >
    > bardziej - jej wystygnięcie. Taka bardziej inteligentna wersja turbotimera.
    >
    >
    >
    > 1. gdzie i co mierzyć
    >
    > 2. w jakim zakresie będą wyniki ;) by dobrać odpowiedni sensor
    >
    >
    >
    > Pomiar obudowy części gorącej - ma dość dużą bezwładność cieplną, i nie
    >
    > wiem jak się przekłada na grzanie się wirnika?
    >
    >
    >
    > Zaproponowałem na początek - pomiar różnic temperatury oleju (wężyków z
    >
    > olejem) smarującego wirnik, na wejściu i wyjściu, z czego można ładnie
    >
    > wywnioskować ogólną temperaturę (na wyjściu lub średnia z obu) oraz czy
    >
    > stygnie czy się grzeje (różnica lub gradient tej różnicy).
    >
    > Po przemyśleniu - może wystarczyłby pomiar temperatury na wyjściu i
    >
    > analiza jej zmian - logiczne że jak spada, to stygnie ;)
    >
    >
    >
    > Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
    >
    > chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
    >
    > z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku (pomiar na podstawce filtra
    >
    > oleju)? Jeśli bym się zmieścił do 125'C to mogę użyć wygodnych scalonych
    >
    > czujników dallasa (chodzą -55 do +125), jeśli bedzie wyżej - trzeba iść
    >
    > w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny itd.
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > | Bartłomiej Kuźniewski
    >
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    >
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

    Z 30 lat temu była moda na plastikowe zabawki co zamiast oczu miały żarówki. I jak
    kierunkowskaz w lewo to mrugała lewa żarówka a jak w prawo to prawa. Potrzebne to co
    chcesz zrobić ja wrzód na dupie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: