  • Data: 2017-03-20 19:08:36
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 18:20:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > skladniki roznie paruja ... czy to nie powinno doprowadzic do
    > sytuacji, gdy wytwarza sie faza ciekla azeotropowa w parowniku ?

    Producent (w przypadku mojego klamota) podaje zakres temperatur
    od -5 do +20, może w tym zakresie wszystko pracuje ok.

    > To samo robia klimatyzatory "z funkcja grzania".

    Ale one mają wylot grzejący powietrze. A toto ma szafę z pompkami,
    ze zbiornikiem ciepłej wody (ale chyba nie zawsze), z przyłączem
    do grzania podłogówki itp.

    > Gdyby bylo tak dobrze ... czy powietrzne nie wyparlyby gruntowych juz
    > dawno ?

    Ludziska nie znają, boją się że nie zadziała "na mrozie" itp.
    No i jest ten klamot na ścianie, który brzydko wygląda i pewnie hałasuje.
    Ale powoli to się rozprzestrzenia i będzie tego coraz więcej.

    L.