eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? › Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <e...@g...com>
    <5bdc0993$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5bdc156f$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do
    spalinowych?
    Date: Fri, 2 Nov 2018 11:15:29 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 33
    Message-ID: <5bdc23ee$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.158.133
    X-Trace: 1541153774 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 83.26.158.133:59301
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642822
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:prh6m4$jts$...@n...news.atman.pl...
    >Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
    >zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są
    >wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić
    >napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale
    >za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej
    >jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano
    >napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie,
    >ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest
    >droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność,
    >więc też nie rozwiązuje problemu.

    Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
    Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie
    wyrabiaja :-)

    W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w
    gniazdku 110V
    (ale 220 tez maja czesto).
    No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej,
    zeby pod maska nie bylo 1000V ...

    >Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.

    I byc moze masz racje, ze tu lezy powod.

    Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej
    wyglada.
    Ale juz od nich odeszli ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: