-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <e...@g...com>
<5bdc0993$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5bdc156f$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do
spalinowych?
Date: Fri, 2 Nov 2018 11:15:29 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 33
Message-ID: <5bdc23ee$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.158.133
X-Trace: 1541153774 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 83.26.158.133:59301
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642822
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:prh6m4$jts$...@n...news.atman.pl...
>Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
>zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są
>wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić
>napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale
>za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej
>jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano
>napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie,
>ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest
>droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność,
>więc też nie rozwiązuje problemu.
Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie
wyrabiaja :-)
W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w
gniazdku 110V
(ale 220 tez maja czesto).
No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej,
zeby pod maska nie bylo 1000V ...
>Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.
I byc moze masz racje, ze tu lezy powod.
Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej
wyglada.
Ale juz od nich odeszli ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.18 14:06 abn140
- 02.11.18 15:59 Irek.N.
- 02.11.18 18:42 ToMasz
- 02.11.18 22:41 Irek.N.
- 03.11.18 00:50 Tomasz Pyra
- 03.11.18 01:41 Zenek Kapelinder
- 03.11.18 07:23 Shrek
- 03.11.18 10:09 Tomasz Pyra
- 03.11.18 11:01 Shrek
- 03.11.18 11:29 J.F.
- 03.11.18 12:13 Irek.N.
- 03.11.18 18:52 Zenek Kapelinder
- 04.11.18 15:53 p...@g...com
- 04.11.18 16:59 J.F.
- 05.11.18 19:37 Czarek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
- nadchodzi plebs
Najnowsze wątki
- 2024-04-27 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-04-27 Bażanowice => Inżynier Industrializacji - Elektronik <=
- 2024-04-27 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-04-27 Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-04-27 Wrocław => Head of Sales (IT services/products field) <=
- 2024-04-27 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-04-27 wymiana ekranu w laptopie
- 2024-04-27 DC blocker i buczące toroidy
- 2024-04-26 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-26 Berlin => IT Network Engineer <=
- 2024-04-26 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-04-26 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-04-26 Białystok => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT
- 2024-04-26 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=